Afacerile cu drapele au inceput sa se dezvolte imediat dupa 1989. Capitalismul postdecembrist a exploatat potentialul economic al tricolorului insufletind nu doar inimile romanilor, ci si bugetele firmelor specializate in mestesugul producerii si comercializarii lui.

Lideri de piata

Principalul comerciant de steaguri din Romania este Rotarexim SA, cu o productie anuala de 35-40.000 de tricolore romanesti si o cifra de afaceri rotunjita la 1.000.000 de euro.

Citeste si:

Constantin Rotaru, patronul firmei, are aproape 100 de angajati si se lauda cu pina la 100 de comenzi de steaguri pe zi, cu o acoperire nationala „de la ultima comuna din Maramures, pina la Navodari“. Compania are 10.000 de clienti fideli, dintre care primariile si unitatile de invatamint acapareaza, in medie, 70% din comenzi. O alta pondere substantiala din productie, circa 10%, revine compatriotilor nostri din strainatate.

„Cind se intorc de-afara, multi romani cumpara tricolorul de la noi pentru ca abia atunci isi dau seama ce semnificatie are. Altii vor pur si simplu sa-l puna pe balcon de 1 Decembrie“, spune Rotaru.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5879&art=14357&cHash=80edb2d52f