La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au in plan sa isi extinda operatiunile pe plan international in urmatorul an, in timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelasi obiectiv.

”Potrivit rezultatelor studiului, increderea majoritatii companiilor intervievate este in crestere. Observam ca din ce in ce mai multe companii incep sa evalueze oportunitati de dezvoltare in afara granitelor”, a precizat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici si Mijlocii la Citibank Romania.

”Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa si Statele Unite”.

Graficul de mai jos plaseaza pe locul 1 Europa ca destinatie preferata pentru expansiune in randul IMM-urilor romanesti (40%), urmata de Statele Unite (20%), Polonia (12%), Marea Britanie (10%), Republica Ceha si Ungaria (6%).

Pe de alta parte, Romania apare ca destinatie de expansiune pentru managerii straini doar in cazul Ungariei (18%) si Poloniei (6%).

Citeste si:

Studiul a scos in evidenta faptul ca, in Romania, industriile in care se observa un interes crescut pentru expansiune sunt: industria manufacturiera (31%), cea tehnologica (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetica si chimica (7%).

Studiul a fost realizat pe un grup de 1.416 respondenti, dintre care 83% au executivi din departamentele financiare, iar 61% dintre acestia au fost CEO, CFO sau managing partners din Bahrein, Iordania, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Rusia, Turcia, Emiratele Arabe Unite si Romania.

Respondentii au avut o medie a veniturilor anuale de 44 milioane de dolari. 73% dintre companiile care fac obiectul sondajului au avut venituri de pana la 35 de milioane de dolari, in timp ce 27% au generat venituri peste aceasta limita.