Reprezentantii companiei au precizat ca in prezent circa 30% din rulajul companiei este asigurat de contractul cu retailerii online.

“Piata de curierat a avut foarte mult de castigat ca urmare a dezvoltarii pietei online. Daca in 2012 ponderea vanzarilor online in business-ul FAN Courier era de aproximativ 20-25%, in prezent ea depaseste 30%, iar pentru anul urmator ne asteptam sa isi continue evolutia la peste 35%”, a declarat Adrian Mihai, business development manager, la intrebarea jurnalistului wall-street.ro.

El a mai mai precizat ca livrarile cu ocazia Black Friday si cele din preajma Sarbatorilor de Craciun sunt in medie cu 20-25% mai ridicate fata de o luna obisnuita.

“O contributie aici o au tot vanzarile online din preajma celor doua evenimente. Anul acesta comenzile din saptamana de reduceri dedicata Black Friday au fost cu de pana la 40% mai mari fata de cele dintr-o luna obisnuita. Deci practic intr-o saptamana am livrat cu de pana la 40% mai mult fata de o luna obisnuita din an”, a completat Felix Patrascanu (foto stanga), managing director al FAN Courier.

“Ne-am pregatit pentru Black Friday inca din luna mai, dar am fost depasiti de situatie”

Intrebati ce s-a intamplat cu livrarile produselor de au avut intarzieri si de peste 7 zile cu ocazia Black Friday, reprezentantii companiei au recunoscut problemele cu care s-au confruntat, in ciuda faptului ca negocierile au inceput cu sase luni inainte.

Citeste si:

“Am fost depasiti de situatie si recunoastem acest lucru. Ne-am asteptat ca numarul comenzilor sa fie ridicat, astfel ca am demarat negocierile pentru acest eveniment inca din luna mai a anului, cand am contractat retailerii online. Am extins si depozitul cu inca 2.500mp, iar pentru acea perioada am extins si numarul de curieri cu 10%. In saptamana dedicata BF am avut peste 110.000 de expeditii pe zi, fata de cel mult 70.000 cat inregistram intr-o zi obisnuita (...) Romanii au un apetit foarte ridicat pentru astfel de programe de reduceri fata de alte tari din regiune, cum e cazul Poloniei sau al altor state. Pentru anul urmator vom invata din greselile anterioare si ne vom mobiliza mai devreme. In plus, ne vom axa si mai mult pe eficientizarea operatiunilor pentru astfel de evenimente”, au precizat oficialii FAN Courier.

O piata in crestere cu 10%

Potrivit datelor FAN Courier, piata de curierat va inregistra un avans de 10% in acest an, la circa 275 de milioane de euro, fiind sustinuta cu precadere de vanzarile online.

Printre competitorii companiei se numara DHL, Urgent Courier, TNT sau Cargus.

Cel mai mare operator de curierat este compania de stat Posta Romana.

Compania FAN Courier a fost infiintata in 1998, iar in prezent are circa 2.800 de angajati si o flota auto de circa 1.800 de masini.