In Romania, la nivelul anului 2012, piata serviciilor postale a atins 1,52 miliarde de lei si a reprezentat 0,26% din PIB, care s-a situat la 587,5 miliarde de lei.

"Cifra de afaceri a firmelor din Uniunea Europeana care activeaza in domeniul serviciilor postale a totalizat aproximativ 90 miliarde de euro la nivelul anului 2012 si a reprezentat circa 1% din PIB-ul comunitar", a declarat presesintele ANCOM, Catalin Marinescu, prezent la un eveniment de specialitate.

El a adaugat ca serviciile expres si de colete postale au consemnat o crestere in ultimii ani, sustinuta de dezvoltarea comertului electronic national si european.

"Serviciile expres si de colete postale reprezinta peste 50% din totalul veniturilor postale", a spus seful ANCOM.

In schimb, trimiterile de scrisori sunt in continua scadere.

Citeste si:

"Acest trend este efectul climatului economic si schimbarii obiceiurilor de comunicare ale oamenilor. In perioada 2007-2011, ritmul anul de scadere al cererii de servicii de posta de scrisori a fost de 4,1%. In medie, in 2011, numarul trimiterilor pe locuitor la nivelul Europei de Est se situeaza la 50, comparativ cu 163 la nivelul UE", a spus Marinescu.

In privinta Romaniei, Marinescu a aratat ca valoarea pietei serviciilor postale a ramas relativ constanta, situandu-se la 1,52 miliarde de lei, fata de 1,53 miliarde de lei in anul 2011, an in care piata de profil crescuse cu 5,2%.

Potrivit datelior ANCOM, numarul trimiterilor postale a atins 523,3 milioane la finele anului 2012, in scadere cu 0,7% fata de 2011.
"Practic, numarul mediu de trimiteri pe locuitor a fost de 26 in 2012. Serviciile din posta de scrisori au o pondere de 93,6% din trafic", a mai spus Marinescu.

Cel mai mare jucator local este Posta Romana, care a prelucrat in 2012 cea mai mare parte dintre aceste trimiteri, respectiv 74,28%, fata de 79,41% in 2011.

Traficul total al companiei a scazut fata de anul 2011 cu 7,1%, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,9% mai multe trimiteri fata de anul anterior.