Hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari pe metru patrat in mall-urile dominante din tara si Bucuresti, cu o medie de 4.500 euro, respectiv 6.500 de euro, cele mai mici vanzari avand, in capitala, retailerii de decoratiuni, cu 2.200 euro/mp, iar in provincie, cei de jucarii - 1.700 euro, potrivit Mediafax.

"Cifra de afaceri din centrele comerciale dominante din Bucuresti sunt similare cu cele din Polonia. Cu o cerere compusa din peste 12,5 milioane de persoane in varsta de 20-64 de ani, Romania este a doua piata dupa Polonia. Consumatorii romani raspund foarte bine la idei si branduri de retail noi, peste 10 nume noi intrand pe piata deretail din Romania de la inceputul anului", se arata intr-o prezentare realizata de compania de consultanta imobiliara CBRE.

Datele CBRE arata ca vanzarile medii din centrele comerciale din tara variaza de la 4.500 de euro/metru patrat/an pentru hipermarketuri (food anchor) si coboara pana la 1.700 euro/metru patrat/an pentru retailerii de imbracaminte pentru copii si jucarii. Magazinele de moda vand in afara Bucurestiului in medie de 2.200-2.800 de euro pe metru patrat pe an, in functie de suprafata, in timp ce retailerii de incaltaminte si marochinarie inregistreaza vanzari de3.000-3.800 de euro/mp/an. Retailerii de decoratiuni interioare au vanzari in provincie de 1.800 de euro/mp/an, iar cei care ofera diverse servicii de 2.500 de euro/mp/an.

Cele mai mari diferente dintre vanzarile din mall-urile din Bucuresti si cele din alte orase din tara sunt inregistratede hipermarketuri, de 2.000 de euro/mp/an, in Capitala media vanzarilor fiind de 6.500 de euro/mp/an, si la servicii,de 1.000 de euro/mp/an, cu 3.500 de euro/mp/an in Capitala. Retailerii de moda din Bucuresti vand in medie de 2.500-3.500 de euro/mp/an, in timp ce magazinele deincaltaminte si marochinarie inregistreaza vanzari de 3.500-4.500 de euro/mp/an. Magazinele de decoratiuni interioare din Bucuresti au vanzari de 2.200 de euro/mp/an, cei care ofera diverse servicii de 3.500 de euro/mp/an, iar magazinele de jucarii si imbracaminte pentru copii de 2.400 de euro. In Bucuresti, stocul de centre comerciale la 1.000 de locuitori este de 431 metri patrati, sub media de la nivelul Europei Centrale si de Est (708 metri patrati). Pentru toata tara indicatorul este de 135 metri patrati la fiecare o miede locuitori.