"Retailerii de fashion si-au mentinut si in acest an planurile de expansiune. Datorita nivelului minim de livrari, atentia lor s-a indreptat catre proiectele cu performanta dovedita. Ca destinatie pentru noi magazine, Bucurestiul ramane principala atractie, cele mai multe deschideri fiind inregistrate in Capitala", a declarat, citata de Mediafax, Mihaela Galatanu, research specialist al firmei de consultanta imobiliara DTZ.

Astfel, potrivit datelor DTZ Echinox, cele mai multe magazine in acest an au fost deschise de H&M, respectiv opt unitati, dintre care doua in Bucuresti, urmat de CCC cu sase deschideri (doua in Capitala), Ecco - cinci noi magazine de incaltaminte, Takko - patru unitati noi (una in Bucuresti), Timeout - trei deschideri (doua in Capitala), Mim - trei deschideri si LC Waikiki - trei magazine (doua in Bucuresti).

Totodata, retailerii C&A, New Yorker, Lee Cooper si Koton au deschis cate doua magazine noi, iar Reserved o unitate.
Marele absent in acest an de pe piata de retail a fost grupul Inditex, prezent cu brandurile Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti, care nu a deschis niciun magazin. Grupul spaniol detine in total 98 de magazine in Romania.

"Pentru anul viitor, in afara de noile magazine ce vor fi inaugurate odata cu lansarea centrelor comerciale Mega Mall din Bucuresti si Coresi din Brasov, ne asteptam ca atentia retailerilor sa fie in continuare indreptata catre proiectele care au un istoric pozitiv al vanzarilor. Pe de alta parte, consideram ca dinamica pietei va fi definita de activitatea retailerilor care in ultimii ani au avut o strategie de expansiune conservatoare si care, datorita mediului macroeconomic stabil si mai ales datorita volumului incurajator al vanzarilor, vor avea o strategie mult mai activa pentru consolidarea retelelor existente (Marks & Spencer, Mango, Reserved, Debenhams)", a mai spus Galatanu.

Un studiu recent al JLL plaseaza Bucurestiul pe locul 30 in topul celor mai atractive 57 de orase din Europa din punct de vedere al interesului pentru extindere a marilor retaileri internationali, dupa Budapesta si Varsovia, si pe locul 25 in ceea ce priveste atractivitatea pentru brandurile de lux.

Citeste si:

Tinand cont de previziunile incurajatoare legate de cresterea vanzarilor pe termen mediu in CEE, incluzand si Romania, penetrarea brandurilor internationale s-a accentuat in ultimii doi ani, fie ca acestea au intrat direct sau prin franciza, mai arata JLL.

Potrivit firmei de consultanta imobiliara CBRE, anul 2014 a adus si multe branduri noi pe piata romaneasca a retailului de fashion, precum Eden Park, Brooks Brothers, Harmont&Blaine, New Balance, Vans, Fabi, MI NY, Cycleband, Maxy Toys, Ben Sherman, Mohito si Sinsay.

"Piata de retail ramane una foarte interesanta pentru noi branduri, avand in vedere apetitul pentru nou al consumatorului roman. Cel mai important este ca o parte dintre aceste branduri au deschis magazine nu doar in Bucuresti, ci si in provincie, in marile orase regionale Cluj, Iasi, Constanta", noteaza CBRE.

Majoritatea retailerilor prefera centrele comerciale pentru deschiderea de magazine in centrele comerciale mari si mai putin locatiile stradale. In acest an au fost deschise doua centre comerciale, Targu Jiu Shopping Center si Vulcan Value Centre, iar pentru anul viitor sunt programate deschiderile a doua proiecte mari, Coresi Brasov si Mega Mall Bucuresti. Coresi va gazdui circa 130 de magazine ale unor branduri precum H&M, Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull &Bear, Stradivarius, Oysho, Mim, Kenvelo, Tom Taylor, Timeout si Lee Cooper, iar in Mega Mall vor fi prezenti retaileri de moda precum Zara, C&A, H&M, Kenvelo si Lee Cooper.