Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere de 30% a profitului net în anul fiscal care s-a încheiat la 30 ianuarie 2024, deoarece a oferit preţuri mai competitive decât rivalele sale, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

Profitul net anual s-a situat la 5,4 miliarde de euro (5,9 miliarde de dolari), în linie cu estimările analiştilor, a anunţat miercuri cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume.

Inditex şi-a extins anul trecut avansul faţă de grupul suedez H&M datorită abilităţii sale de a livra mai rapid cele mai recente tendinţe din modă, de la furnizorii din apropiere, şi de a vinde mai multe haine la preţuri mai ridicate către cumpărătorii cu venituri mari. Aceste măsuri au ajutat compania spaniolă să nu fie afectată de creşterea rapidă a grupului chinez Shein.

Vânzările din magazine şi cele online au crescut cu 10%, în linie cu estimările analiştilor, ajungând la nivelul record 35,9 miliarde de euro, în perioada februarie 2023 - ianuarie 2024. Totuşi, ritmul de creştere a vânzărilor este mai redus decât avansul de 17,5% înregistrat în anul precedent, în condiţiile în care majorările de preţuri s-au moderat în ritm anual.

Marca de bază a Inditex - Zara - a început să majoreze preţurile mai devreme decât H&M, ca răspuns la inflaţia ridicată şi a sporirii ofertelor pentru cumpărătorii cu venituri mari.

Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri