Cifra de afaceri a Macromex, lider în industria de produse alimentare din România pe segmentul de produse congelate și refrigerate, a crescut cu 16% în 2022 ajungând la 735 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 58.9 milioane de lei. În primele 5 luni ale anului 2023 compania a înregistrat o creștere de 13% față de perioada similară a anului trecut, digitalizarea platformei și investițiile în brandurile proprii dând roadele așteptate, conform lui Albert Davidoglu, CEO al companiei.

În acest moment, compania are 410 angajați, dintre care 40% în logistică, 35% în vânzări și restul în alte poziții.

Macromex a dezvoltat, folosindu-se de tehnologiile VTEX, două platforme digitale – Bocado și Mercadi. Avantajele lor, conform CEO-ului Macromex, sunt ușurința în utilizare și interfața intuitivă. “În primul rând este ușor și rapid să-ți faci un cont în platformă – avem cel mai rapid mod de face un cont într-o platformă B2B. Apoi, descrierea și prezentarea produselor din portofoliu sunt foarte bune, iar aici avem inclusiv informații legate de valorile nutriționale și alergeni. Avem mai multe posibilități de a da comandă rapid – de exemplu avem liste favorite sau “repetă comandă anterioară”; secțiunea de promoții unde avem săptămânal promoții pentru un număr important de articole și check out-ul”, spune Albert Davidoglu.

Semnale primite din HoReCa

“Traversăm o perioadă dificilă iar partenerii Macromex se uită mai atent la poziționarea de preț și la produse ready meal în cazul clietilor din retail, sau costul per preparat și productivitatea în cazul clienților din Horeca. Venim în întâmpinarea lor cu produse și game diverse astfel încât să-i susținem în obiectivele lor”, subliniază CEO-ul companiei.

El oferă și două exemple. “Pentru retail am lansant un nou brand de mâncare ready meal, Food & Glory, care își propune să revoluționeze mâncatul acasă, aducând experiența de restaurant în casele consumatorilor, iar pentru HoReCa pot să amintesc produsele semipreparare și sous vide/gătite lent care asigură eficiență, productivitate și reducerea pierderilor în orice bucătărie”.

Provocările Macromex în perioada următoare

În ultimii ani cadrul legislativ a fost într-o continuă schimbare, de la facturarea electronică, la standardul Saf-t, e-transport sau legea 81/2022 ( UTP) – iar acestea sunt doar câteva exemple. Implementarea și gestionarea impactului în business a acestor modificări a fost și este o provocare, mai ales că toate aceste modificări trebuie implementate în același timp, ne spune Albert Davidoglu.

Avem apoi volatilitatea mare în supply chain “și aici mă refer la oscilații mari de preț și în disponibilitatea mărfii. În 2022, 47% din teritoriul Europei a fost afectat de seceta, ori acest lucru duce la o disponibilitate mai mică de legume, la un cost mai mare”.

“Deși inflația totală este în scădere, inflația la alimente este încă ridicată iar asta pune o presiune pe prețuri și în final pe volumele de vânzare”, punctează Albert.

Rezultate susținute, în două canale de vânzare

În HoReCa, Macromex a înregistrat o creștere a numărului de clienți și a volumelor vândute de la începutul anului. Creșterea în volum în primele 5 luni anului 2023 față de aceeași perioadă a anului 2022 a fost de peste 20%.

Numărul de comenzi în platforma Bocado a crescut în primele 5 luni ale anului 2023 cu 87% față de aceeași perioadă din 2022.

Planuri de investiții pentru restul anului

“Este un an în care trebuie să gestionăm foarte bine relația preț și volum, astfel încât să rămânem competitivi și să menținem sau să creștem cota de piață. Dorim să ne creștem numărul de clienți și volumul vândut și pentru acest lucru investiția în susținerea prețurilor către consumatori este semnificativă”

Macromex investește de asemenea în brandurile proprii – Edenia, Food & Glory, Corso și LaStrada unde au venit cu campanii și produse noi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri