Cresterea organica a vanzarilor se refera la vanzarile din magazinele operationale de cel putin 12 luni, plus cele din magazinele nou infiintate in ultimele 12 luni, tinand cont si de unitatile inchise temporar. Vanzarile in termeni comparabili includ vanzarile din magazinele aflate in functie de cel putin 12 luni, dar nu si vanzarile magazinelor inchise temporar, relateaza Mediafax.

Aceste vanzari au fost calculate la curs valutar constant. Livrarile de produse nealimentare au fost pozitive pentru prima oara in ultimii sase ani, in timp ce cresterea vanzarilor de alimente s-a accelerat, potrivit datelor publicate vineri de retailerul francez.

In Franta, vanzarile au avansat atat organic, cat si in termeni comparabili cu 1,2%, la 39,6 miliarde de euro. Pentru al doilea an consecutiv, vanzarile Carrefour pe piata franceza au avut o evolutie ascendenta in toate formatele de magazine ale grupului, respectiv hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate.

Pe pietele europene, excluzand Franta, vanzarile Carrefour s-au stabilizat pentru prima oara in ultimii sase ani, inregistrand un declin, in termeni organici, de doar 0,3%. In termeni comparabili, vanzarile pe aceste piete s-au redus cu 0,2%. La nivel international, Carrefour a obtinut anul trecut o crestere organica de 5,9% a vanzarilor, la 44,3 miliarde de euro, avansul in termeni comparabili fiind de 4%. In America Latina a avut loc o crestere organica de 18,1%.

Citeste si:

In trimestrul patru, vanzarile grupului au crescut organic cu 4,1%, la 22,6 miliarde de euro, iar in Franta cu 1%, la 10,55 miliarde de euro.
La nivel international, cresterea organica a vanzarilor din trimestrul patru a fost de 6,6%, la 12 miliarde de euro. Cursul valutar a avut un impact de -2,3% asupra vanzarilor internationale ale grupului.

In Europa, excluzand Franta, vanzarile au urcat cu 0,4%, in termeni organici, la 6 miliarde de euro, in timp ce avansul in termeni comparabili a atins 0,5%.
Intre tarile europene, vanzarile in termeni comparabili din Spania au crescut in trimestrul patru cu 0,9% in Spania, cu 0,4% in Belgia, avand o evolutie pozitiva si in Polonia si Romania, se arata in comunicatul Carrefour.

In Italia, declinul vanzarilor a incetinit la 1,7%.

Carrefour detine la nivel mondial peste 10.100 de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate. In Romania, numarul unitatilor Carrefour este de 172, intre care care 27 de hipermarketuri, 91 de supermarketuri si magazine de proximitate.