Pe 14 martie 2014, Kingfisher inaugura primele doua centre comerciale Brico Depot la nivel local, unul in cartierul bucurestean Pantelimon si altul in cartierul Orhideelor. Ulterior, in luna octombrie a anului trecut, Kingfisher inaugura alte sase noi centre comerciale, ca parte a strategiei de a moderniza toate spatiile comerciale pe care le cumparasera de la francezi.

"2014 a fost un an in forta. Succesul inregistrat de primele doua unitati deschise in Orhideea si Pantelimon, ne-au dat increderea necesara dezvoltarii lucrarilor intr-un ritm sustinut. Pe 17 octombrie am inaugurat alte sase depozite, in urma unui proces de transformare care a durat mai putin de doua luni", a declarat Patrick Papot (foto mai jos), director general delegat al Brico Depot.

Compania britanica a cumparat in primavara anului 2013 cele 15 unitati Bricostore din Romania, planul companiei fiind ca toate cele 15 unitati sa fie transformate in Brico Depot in mai putin de doi ani 2 ani, lucru care le-a reusit.

In noul format de magazine al Brico Depot, Kingfisher a pus accent pe un spatiu tip “depozit”, unde lucreaza mai putini angajati decat in vechiile spatii Bricostore, mizand mai mult pe clienti specializati. Astfel, in fiecare unitate Brico Depot lucreaza in jur de 60 de angajati, reprezentantii companiei mizand de aceasta data pe o eficientizare a costurilor cu personalul. Brico Depot, brand detiut de catre compania britanica Kingfisher, opereaza in prezent in 14 puncte comerciale din Romania: trei in Bucuresti – Pantelimon, Orhideea si Chiajna (Militari), si 11 magazine deschise in tara: Ploiesti, Pitesti, Brasov, Arad, Oradea, Suceava, Focsani, Braila, Drobeta Turnu Severin, Calarasi si Constanta.

Ce se intampla cu Bricostore Baneasa?

Magazinul Bricostore din cartierul bucurestean Baneasa ramane singurul centru comercial inca nemodernizat sub brandul Brico Depot. Mai multe voci din piata sustin ca motivul pentru care spatiul comercial inca nu a intrat in planurile de modernizare ar tine de faptul ca magazinul este unul prea extins pentru tipul de format de magazin pe care il propune Kingfisher - un spatiu de mici dimensiuni, care propune o gama de produse de pana la 12.000 de repere - spre deosebire de concurenta, unde numarul de repere poate depasi chiar si pragul de 60.000.

Sunt alte voci care sustin ca spatiul comercial s-ar afla in plin proces de vanzare, pe lista fiind deja mai multi retaileri interesati de spatiul comercial.

Exclusiv: Kingfisher scoate la vanzare magazinul Bricostore Baneasa

Exclusiv: Kingfisher scoate la vanzare magazinul Bricostore Baneasa

Citeste si:

Contactati de catre wall-street.ro, reprezentantii Kingfisher admit faptul ca spatiul comercial disponibil este mult prea mare pentru nevoile Brico Depot, dar neaga posibila vanzare a spatiului, indicand mai mult o inchiriere a anumitor portiuni din teren catre alte companii interesate.

Mai mult, zona Baneasa din Capitala a devenit in ultimul an tinta mai multor interese pentru dezvoltare comerciala, pe lista jucatorilor interesati aflandu-se si Dedeman, care se afla in plin proces de negociere si achizitie a unui teren de 40.000 de metri patrati langa IKEA.

Exclusiv: Dedeman isi face magazin langa IKEA

Exclusiv: Dedeman isi face magazin langa IKEA

Un plan ambitios sau doar o provocare? Kingfisher vrea sa ajunga la 50 de unitati in Romania

Pe o piata pe care va rivalizeaza cu liderul local Dedeman, cu grupul Praktiker sau cu francezii de la Leroy Merlin (companie care a preluat in 2014 operatiunile locale ale Baumax), Brico Depot vrea sa ajunga la 50 de unitati in urmatorii ani la nivel local, in conditiile in care momentan Kingfisher are in Romania numai 15 unitati.

Seful Brico Depot: Putem prelua alte firme, face achizitii, practic orice este posibil

“Piata ne arata ca putem ajunge la 50 de depozite in Romania, in urmatorii ani. Nu avem restrictii: putem prelua alte firme, face achizitii, practic orice este posibil, insa nu stim care va fi ritmul si nici durata pe care se va putea intinde acest proces. Ne dorim sa ne miscam mai repede si vrem de devenim lideri de piata”, a precizat Patrick Papot, la inaugurarea primelor doua spatii Brico Depot din Capitala, din urma cu un an de zile.

Interesant este insa ca piata locala de bricolaj, estimata de catre companiile de cercetare la peste 2 miliarde de euro, a traversat in ultimul an schimbari majore, fiind marcata atat de exit-uri (plecarea OBI din Romania), preluari (Praktiker de catre omul de afaceri Omer Susli / BauMax de catre Leroy Merlin) si consolidari - asa cum este cazul Kingfisher si procesul de modernizare al magazinelor in Brico Depot.

In momentul de fata Dedeman este cel mai extins retailer din Romania, cu 40 de magazine disponibile si cu planuri pentru inaugurarea a inca 10 unitati. Pe locul secund in functie de extinderea teritoriala se afla Praktiker, cu 28 de unitati, companie care planuieste sa depaseasca pragul de 40 de unitati la nivel national, iar lista retailerilor cu planuri de expansiune in Romania ii include si pe francezii de la Leroy Merlin sau pe nemtii de la Hornbach.

Planurile marilor retaileri pe piata de bricolaj nu se vor opri insa aici, iar provocari vor fi la tot pasul, astfel ca ne asteptam ca in 2015 sa continue sirul de evenimente demarat inca din urma cu doi ani, cand Kingfisher a achizitionat operatiunile Bricostore.