Kingfisher a achizitionat in cursul anului trecut reteaua magazinelor Bricostore, la inceputul lui 2014 demarand procesul de remodelare a spatiilor in “depozite” tip Brico Depot. In luna martie a acestui an Kingfisher a inaugurat primele magazine sub noul format - Brico Depot Orhideea si Brico Depot Pantelimon, pentru ca in toamna sa deschida inca sase magazine, ajungand la un total de opt locatii sub numele si conceptul Brico Depot.

“Magazinul Bricostore din Baneasa nu se potriveste ca si concept cu planurile Kingfisher la nivel local, motiv pentru care a fost scos la vanzare”, au declarat pentru wall-street.ro surse apropiate situatiei.

Potrivit informatiilor obtinut, pe lista retailerilor interesati de achizitia magazinului Bricostore Baneasase afla Praktiker. Contactat de catre wall-street.ro, omul de afaceri turc a confirmat discutiile purtate cu brokerii, insa sustine ca in momentul de fata totul se afla in stand-by. “Suntem in discutii cu un Broker, dar se pare ca nu reusim sa ne intelegem la pret, intrucat suma ceruta este de doua ori mai mare decat oferta. (…) Este o locatie buna, ne dorim sa avem un magazin in zona Baneasa”, a declarat Omer Susli.

Potrivit acestuia planul Praktiker este ca pana la finalul anului sa inaugureze inca doua spatii comerciale – unul in Giurgiu, altul in Vaslui. “Depindem foarte mult de vremea de afara. Se pare ca ninsoarea din octombrie a incurcat planurile constructorului, dar ne asteptam sa putem deschide cele doua centre comerciale pana la final de 2014”, a declarat Omer Susli, proprietarul Praktiker.

Urmare a inaugurarii magazinelor din Giurgiu si Vaslui, Praktiker ar putea incheia anul 2014 cu 30 de magazine, ca parte a unui proces de dezvoltare care vizeaza atingerea unui numar de 45 de spatii comerciale la nivel local. Praktiker a incheiat anul trecut cu afaceri de 130 de milioane de euro, cel mai scazut nivel inregistrat din 2008 si pana in prezent.

Planurile Kingfisher pe termen lung: triplarea numarului de magazine

Kingfisher a anuntat, in aprilie anul trecut, achizitia de la compania franceza de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012. Grupul a informat, de asemenea, ca ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Citeste si:

Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher a inregistrat in primul semestru al anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-iulie, vanzari de 42 milioane de lire sterline (51,66 milioane de euro) in Romania in cele 15 magazine Bricostore preluate de grup anul trecut. La finele primului semestru al acestui an, Kingfisher a raportat vanzari in Romania de 51 milioane de euro. Primele doua magazine in noul format au fost inaugurate in martie, iar grupul a anuntat ca va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine.

Britanicii au reusit sa transforme in mai putin de doua luni sase spatii Bricostore in Brico Depot, ajungand la opt magazine la nivelul intregii tari, din totalul de 15 cate au detinut francezii de la Bricostore in Romania.
“Transformarea magazinelor in depozite Brico Depot a fost o adevarata provocare, iar sa reusesti sa transformi sase magazine in mai putin de doua luni este o adevarata performanta. Nu vorbim doar de o schimbare de nume, ci de o schimbare de strategie si abordare complet diferita pe piata. Inca de la deschiderea primelor doua spatii Brico Depot am facut adjustari. (…) Vom incheia anul cu opt spatii tranformate, restul de sase urmand sa fie finalizate in prima jumatate a anului viitor”, a declarat Patrick Papot, directorul general Brico Depot Romania, la inaugurarea celor sase noi magazine Brico Depot.

Seful Brico Depot, despre strategia magazinelor din Romania

Seful Brico Depot, despre strategia magazinelor din Romania

Kingfisher a intrat oficial pe piata din Romania in primavara anului trecut, o data cu achizitionarea operatiunilor francezilor de la Bricostore la nivel local. Britanicii au demarat procesul de modernizare a spatiilor comerciale in magazine Brico Depot inca de la inceputul acestui an, pentru ca in luna martie sa inaugureze primele doua magazine – in cartierul bucurestean Pantelimon si in zona Orhideea.

La finalul verii, in luna august, Kingfisher a inceput modernizarea mai multor magazine in spatii Brico Depot, pentru ca in mai putin de doua luni sa deschida pe piata alte sase noi magazine de profil. Astfel, vineri, 17 octombrie, retailerul britanic va deschide magazinele Brico Depot din Militari (Brico Depot Militari – Chiajna), Brico Depot Ploiesti, Brico Depot Pitesti, Brico Depot Brasov, Brico Depot Arad si Brico Depot Oradea.

Piata locala de bricolaj, estimata la o valoare de peste 2 miliarde de euro, a traversat in ultimii doi ani o perioada de reasezare marcata de exituri si achizitii, fiind unul dintre cele mai active sectoare din zona de constructii in perioada de criza. Principalii actori ai pietei locale din ultima perioada au fost Leroy Merlin –Baumax, OBI, Praktiker, dar si Dedeman, pe o piata pe care mai activeaza si Hornbach sau Mr. Bricolage.