Rezultatul este conform cu dinamica business-ului, setata in urma cu cinci ani, cand compania a demarat strategia de restructurare financiara si operationala. La finalul primelor trei luni din 2015, Cemacon a inregistrat profit net in valoare de 8,13 milioane lei.

“Dupa o perioada, prestabilita si asumata, de stabilizare si consolidare a business-ului, am reusit sa obtinem profit din primul trimestru al anului. Am incheiat procesul de business turnaround demarat in 2010, prin semnarea noilor contracte de credit cu banca, finalizand astfel si restructurarea financiara”, a declarat Liviu Stoleru, director general si Presedinte al Consiliului de Administratie al Cemacon.

In primele trei luni ale anului, cifra de afaceri bruta a companiei a inregistrat o crestere de 58% raportat la aceeasi perioada a anului 2014, datorata vanzarii de produse finite. Astfel, Cemacon a confirmat trendul ascendent si in anul 2015, depasind consistent dinamica pietei.

In aceasta perioada, dinamica valorica a vanzarilor a fost superioara celei in volum, vanzarile de blocuri ceramice Evoceramic inregistrand o crestere cu 51% in volum si cu 68% in valoare, fata de primul trimestru al anului precedent.

Atat cifra de afaceri cat si profitul operational sunt intr-o crestere puternica fata de trimestrul I al anului precedent, ceea ce se datoreaza performantei comerciale si eficientizarii activitatii de productie.

Citeste si:

De asemenea, Cemacon a semnat in luna martie a anului 2015 noile contracte de credit cu banca finantatoare, care restructureaza datoria companiei intr-o obligatie ce poate fi sustinuta din activitatea curenta. Restructurarea creditelor bancare incheie perioada de business turnaround demarata de comapniein 2010, care a cuprins restructurarea operationala si financiara a companiei.

Cemacon: De la locul opt in piata, pe locul 2, in numai 5 ani

„Am reconstruit o companie si o organizatie care, in 2010, ocupa locul 8 in piata, iar acum este unul dintre liderii segmentului. Am reusit toate acestea in baza rezultatelor operationale si comerciale exceptionale, cu cresteri de peste 20% in fiecare an. Am inceput anul cu multe reusite, care ne fac sa fim increzatori in atingerea obiectivelor setate pentru 2015. Ne bazam si pe o piata in crestere, care ne va sustine dezvoltarea, contrar ultimilor 6 ani", a aratat Liviu Stoleru.

Pentru intreg anul 2015, Cemacon isi propune consolidarea si dezvoltarea afacerii, prin cresterea cifrei de afaceri cu peste 35% fata de anul trecut si un nivel al profitului operational de minim 17%, atingerea unei cote de piata nationala de 18% si ocuparea pozitiei de lider al pietei in regiunea Transilvania, incluzand Banatul si Crisana.

In ceea ce priveste piata blocurilor ceramice, Cemacon estimeaza o evolutie semnificativa, un plus de minim 13-15% si cresteri ale preturilor de vanzare din partea tuturor producatorilor.

Cemacon este in prezent al doilea cel mai mare producator de blocuri ceramice la nivel local, pe o piata pe care mai activeaza si austriecii de la Wienerberger sau Brikston.