"Volumul in Romania a crescut cu un procentaj ridicat dintr-o singura cifra (7-9%, n.r), cu rezultate bune la nivelul intregului portofoliu de produse. Evolutia vine dupa un declin cu un procentaj ridicat dintr-o singura cifra inregistrat in perioada similara a anului trecut", se arata in raportul financiar al grupului Coca-Cola HBC AG, scrie Mediafax.

Rezultatul "foarte bun" al operatiunilor din Romania, Nigeria si Ucraina a compensat situatia mai slaba din Rusia si a sustinut chiar cresterea volumului vanzarilor pe pietele emergente cu 5,4%, potrivit Coca-Cola. La nivel de grup, volumul vanzarilor a urcat cu 3,8% in primul semestru, si au depasit usor un miliard de navete.

Unitatea de masura luata in considerare de Coca-Cola, naveta, reprezinta 5,678 litri sau 24 de doze de bautura racoritoare.Veniturile nete din vanzari au scazut cu 1%, la 3,15 miliarde de euro, intrucat cresterea volumului vanzarilor nu a putut compensa integral impactul negativ al evolutiilor din piata valutara.

Citeste si:

"Conditiile dificile persista pe multe dintre pietele noastre, in special in Rusia, insa am demonstrat ca ne putem adapta si putem rezista pe astfel de piete. Conditiile sunt mai favorabile in Europa de Est si Nigeria, unde suntem increzatori ca vom inregistra in continuare crestere. Am devenit mai optimisti pe parcursul anului si suntem convinsi ca 2015 va fi un an de crestere a volumelor si de progres in privinta marjelor", a declarat directorul general al Coca-Cola HBC, Dimitris Lois.

Coca-Cola HBC este al doilea mare imbuteliator al grupului american Coca-Cola dupa volumul vanzarilor. Compania are afaceri in 28 de tari din Europa, Asia si Africa. In Romania, Coca-Cola HBC detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie.