"Propriul business iti ofera oportunitatea de a avea venituri din ce in ce mai mari pe masura ce afacerea se dezvolta. In acelasi timp, ca antreprenor ai o flexibilitate a programului de lucru, ceea ce ma ajuta sa aloc mai mult timp familiei atunci cand e nevoie. Acestea sunt principalele doua motive pentru care am ales sa am propriul business", a declarat pentru wall-street.ro Viaceslav Buhna, care conduce site-ul de vanzare de trandafiri FamousRoses.eu.

Dupa ce a vizitat renumitele pepiniere Meilland Richardier si Georges Delbard din Franta, apreciate la nivel mondial, a luat decizia sa deschida o pepiniera in Romania si un site in care sa comercializeze exclusiv trandafiri de gradina.

Investitiile in pepiniera si stocul de trandafiri au urcat la 18.000 de euro, iar 4.500 de euro au fost investiti in promovare.

Sursa foto: cont Facebook FamousRoses

Asa a luat nastere in 2011 site-ul de vanzare de trandafiri FamousRoses.eu, primele comenzi aparand inca din toamna aceluiasi an.

Pentru lansarea FamousRoses.eu, jumatate investitie a fost reprezentata de economiile personale, iar restul sumei au fost imprumuturi.

"In 2002 am lansat prima florarie online din Romania (www.romanianflowershop.com) care livra la domiciliu oriunde in tara cele mai frumoase si durabile buchete de flori si care avea integrat un sistem de plata online prin carduri bancare. (...) Avand aceasta experienta in comertul online mi-a fost mai usor sa lansez proiectul FamousRoses.eu, ceea ce nu il face nici pe departe un proiect simplu", a adaugat antreprenorul.

Citeste si:

FamousRoses comercializeaza trandafiri de gradina importati din tari ale Uniunii Europene, precum Franta sau Danemarca.

Cele mai cautate produse si cele mai mari comenzi

In medie, un trandafir de gradina costa intre 14 euro (cu radacina goala) si 18 euro (cu radacina la ghiveci), iar comanda medie pe FamousRoses.eu se ridica la 95 de euro.

Viaceslav Buhna a explicat ca cei mai cautati sunt trandafirii urcatori si trandafirii plangatori.

Cea mai mare comanda am avut-o de la un client din UK si s-a ridicat la 8.900 de euro.

Astfel, in 2014 compania a inregistrat vanzari de 45.000 euro (202.000 lei), iar pentru acest an antreprenorul estimeaza o crestere de peste 30%, adica la aproximativ 60.000 de euro.

Provocarea de a vinde de cinci ori mai multi trandafiri

Viaceslav Buhna povesteste cum in primii ani de activitate s-a confruntat cu provocarea de a importa un numar de trandafiri care depasea cu mult necesarul, furnizorii impunand un minim de produse.

"Fiind la inceput cu afacerea am estimat o vanzare de aproximativ 500 de bucati in sezonul toamna 2011 – primavara 2012. Insa am fost nevoiti ca in primul an de activitate sa aducem minimum 2.800 de trandafiri de la Meilland si Delbard, aceasta fiind cantitatea minima acceptata la export de catre cele doua pepiniere. Provocarea cea mai mare a fost aceea de a vinde vinde o cantitate de peste 5 ori mai mare de cat estimasem. Cu toate eforturile depuse am reusit sa comercializam in jur de 1.000 de bucati. Am ramas pe stoc cu aproximativ 1.800 trandafiri. In urmatorul sezon am fost din nou nevoiti sa aducem 2800 trandafiri, desi pentru completarea celor mai vandute soiuri aveam nevoie doar de 1000 de trandafiri. Astfel in sezonul 2 aveam in fata o provocare si mai mare: aceea de a vinde 4600 de trandafiri. Fiind deja cunoscuti pe piata am reusit ca pana in vara lui 2014 sa comercializam aproape toti trandafirii", a aratat antreprenorul.

Pana in prezent, compania si-a concentrat investitiile in marketing pe piata interna, insa cu toate acestea 5% dintre clienti sunt din afara tarii. Buhna spune ca intentioneaza sa creasca "considerabil" numarul clientilor straini in urmatorii doi ani.

Clientii nostri din Romania ca si cei straini au aceleasi cerinte pentu calitate. Diferenta este ca in Franta, Germania, UK preponderent se gasesc plante de calitate superioara pe cand in Romania inca preponderent se gasesc plante de calitate inferioara. Imi place sa cred ca in cativa ani aceasta situatie se va schimba si in Romania.

Mai mult, pentru extinderea businessului compania si-a bugetat investitii de 25.000 de euro pentru deschiderea unei noi pepiniere si alte 9.000 de euro pentru marketing.

In ceea ce priveste planurile de viitor, antreprenorul isi va concentra eforturile in urmatorii ani pe gasirea de distribuitori, atat in Romania, cat si in tarile UE si pe promovarea produselor in strainatate.

Afla mai multe idei de afaceri profitabile pe Raftul cu Afaceri.