Pretul psihologic, interzis in cazul produselor alimentare. In rest, „la liber”

Preturile psihologice care se termina in 99 de bani au fost interzise in cazul produselor alimentare, de la 1 iunie, odata cu reducerea TVA la alimente la 9% si publicarea normelor metodologie in Monitorul Oficial. Cu toate acestea, preturile psihologice vor putea fi folosite in continuare la produsele nealimentare si la cele aflate la promotie.

Strategia preturilor care se termina cu 9 a fost pusa in aplicare pentru prima data in 1876 in SUA, pentru pretul ziarului Chicago Daily News. Folosirea la scara larga a unor astfel de preturi a inceput in anii ’20, iar adevarata explozie a preturilor psihologice a inceput in anii ’80.

Cifrele nu mint

Pot fi enervante si te pot face sa cumperi mai mult decat iti doresti, insa preturile psihologice sunt o adevarata mana cereasca pentru comercianti. Conform autorului american William Poundstone, care a efectuat opt studii cu privire la pretul psihologic, acesta creste vanzarile cu 24%. Spre exemplu, pana si pretul de 39 de dolari vinde mai bine decat pretul de 34 de dolari.

Prin urmare, tot ce trebuie sa faca un comerciant de produse este sa realizeze niste calcule detaliate, sa aiba o buna strategie de profit si sa se „joace” in voie la o imprimanta de etichete pentru a afisa cat mai vizibil preturile. Imprimantele de etichete de pret se gasesc cu usurinta pe piata, intr-o mare varietate de modele. La o simpla cautare pe internet, de exemplu pe itgstore.ro, comerciantii pot alege in functie de propriile nevoi intre imprimantele industriale, imprimantele mobile sau desktop, imprimantele color sau aparatele de etichetat.

Un design potrivit

In lumea afacerilor exista o constanta: design-ul produselor este fundamental. Iar eticheta este agatata sau lipita de produs, astfel incat devine parte a design-ului. Atunci cand un comerciant foloseste un design personalizat pentru produsul pe care il expune in raft, cumparatorul stie, de cele mai multe ori in mod inconstient, ca produsul este unic si merita sa cheltuiasca pentru el atat cat cere comerciantul pentru a-l vinde. Producatorii care evita sabloanele in astfel de detalii sunt si cei care castiga cei mai multi bani, iar etichetele produselor sunt un foarte puternic instrument de marketing, conform site-ului de business smallbizclub.com.