"Daca se unesc cele doua aeroporturi isi coordoneaza mai bine partea operationala de trafic, se poate intampla sa creasca tarifele, dar nu este neaparat necesar. Totusi, ele vor continua sa actioneze in mod diferit", a spus Donciu, citat de Rompres. Oficialul este de parere ca unificarea aeroporturilor este cea mai buna initiativa pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, aflate la doar cativa kilometri distanta, dar activitatea lor va fi in continuare diferita.

"Eu vad Otopeni-ul ca un aeroport destinat in principal curselor comerciale si cargo, in timp ce Baneasa, ca aeroport de oras, se preteaza mai bine pe un trafic de afaceri cu avioane de mici dimensiuni", a explicat Donciu. Reprezentantul Ministerului Transporturilor a spus ca Romania trebuie sa-si dezvolte aeroporturile, deoarece se va confrunta cu o mare concurenta din parte a aeroporturilor vecine, precum cele de la Varna si Burgas, si cu o masiva crestere a traficului dupa aderarea la Uniunea Europeana.

"Trebuie sa facem fata unei cresteri masive de trafic pe zone terminale dupa intrarea in UE, traficul urmand sa creasca chiar cu 50%. De aceea, este necesara o mai mare coordonare a aeroporturilor, daca nu o unificare macar o asociere, asa cum se va intampla cu aeroporturile de la Arad si Timisoara", a explicat reprezentanul Ministerului Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat recent ca cele doua aeroporturi din apropierea Bucurestiului vor fi unificate, ceea ce ar putea duce la o majorare a taxelor aeroportuare.La ora actuala, Romanai are 17 aeroporturi, majoritatea capabile de a gazdui zboruri internationale, singurul aeroport aflat aproape de faliment fiind cel din Caransebes. in afara aeroporturilor comerciale de la Arad, Bacau, Baia Mare, cele doua din Bucuresti, Caransebes, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures, Timisoara, Tulcea, Romania are si cinci aeroporturi militare.