In cadrul unei intalniri cu presa, Christian Mazauric (foto mai jos), noul CEO al Brico Depot in Romania, sustine ca o data cu finalizarea procesului de rebranding al celor 15 magazine preluate de la Bricostore, una din strategiile de dezvoltare pe plan local, precum si angajamentul luat la intrarea in Romania, va fi dezvoltarea a inca 35 de spatii comerciale, pentru care, in urmatoarea perioada de timp va cauta teren.

“Exista potential de a avea in Romania 50 de magazine, insa momentan nu aceasta este prioritatea noastra. Cautam terenuri pe care sa dezvoltam noi spatii comerciale si vom incerca sa deschidem noi spatii comerciale in oricare dintre orasele pe care inca nu le acoperim. Vom urmari atat orasele mari, dar ne vom orienta si spre orase mai mici, dar cu potential”, a declarat Christian Mazauric, CEO-ul numit in urma cu numai cateva saptamani la carma operatiunilor Brico Depot in Romania.

Potrivit managerului Brico Depot, investitiile necesare intr-un astfel de spatiu comercial pornesc de la 6 milioane de euro si pot ajunge si la 10 milioane de euro, valoare care nu cuprinde si stocul de produse. Conform calculelor wall-street.ro, britanicii de la Kingfisher vor investi cel putin 200 de milioane de euro in urmatorii ani pentru a definitiva planul de a detine 50 de magazine in Romania.

In opinia lui Christian Mazauric, piata locala a constructiilor isi revine treptat dar sigur, fiind sprijinita intr-o mare parte si de demersurile Guvernului privind scaderea TVA, o masura care, potrivit acestuia, nu poate fi decat binevenita pentru stimularea consumului.

“O reforma fiscala de acest fel ajuta inclusiv piata constructiilor, iar scaderea TVA la alimente s-a vazut imediat in evolutia consumului. Consider ca o scadere a TVA va ajuta piata constructiilor. (…) Sunt foarte multe proiecte incepute si inca neterminate, dar peisajul acesta va lua sfarsit in anii urmatori. Ma astept a o revenire a pietei si nu vad niciun motiv de scadere”, a mai adaugat Christian Mazauric.

Conform calculelor managerului Brico Depot, retailerul la carma caruia se afla detine in momentul de fata o cota de 6,5% pe piata de bricolaj, pe care Christian Mazauric o estimeaza la o valoare de 2 miliarde de euro. “Ma astept ca piata sa cunoasca o usoara crestere in acest an, de 3-4%, stimulata in cea mai mare parte de investitiile in renovarile de locuinte, dar si a locuintelor nou construite”, a conchis mangerul Brico Depot.

Christian Mazauric a fost numit CEO al operatiunilor Brico Depot chiar de la debutul acestei toamne, acesta luand locul lui Patrick Papot, responsabil de derularea procesului de rebranding la nivel local.

Citeste si:

Christian Mazauric are peste 20 de ani experienta profesionala, detinand anterior functia de Chief Finance Officer la B&Q Regatul Unit & Irlanda. Anterior, a petrecut 11 ani la Castorama Franta si alti sase la Marks & Spencer in Regatul Unit.

Christian Mazauric a absolvit Universitatea Lumière din Lyon, detinand de asemenea o specializare in control financiar obtinuta in cadrul unei scoli de business din Franta. Si-a dezvoltat cariera incepand din 1995, activand timp de 8 ani in operatiuni comerciale in Europa de Vest si a urcat in ierarhie pana la pozitia de Chief Finance Officer, functie pe care a exercitat-o timp de 8 ani.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Dedeman, Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care de curand si-a cerut intrarea in insolventa.