Masurile fiscale de anul trecut, cele din acest an si deciziile de majorare a salariului minim pe economie au condus la o crestere considerabila a consumului. In aceste conditii, piata este mult mai atractiva, iar multinationalele din acest sector mizeaza pe o extindere agresiva.

Pe acest fond, micile afaceri nu numai ca stagneaza, dar foarte muti comercianti s-au vazut nevoiti sa traga obloanele. Locul lor a fost si va fi luat in comertul de proximitate de marile retele, care tintesc in continuare afacerile de la coltul blocului.

Datele din piata arata ca, daca la inceputul lui 1996, Metro abia isi facea loc pe piata, in prezent, la final de 2015, comertul modern detinea 1.690 de magazine, dintre care peste 800 cu formate profilate pe zona de proximitate.

Mai mult, ultimii trei ani, in care retelele autohtone de retail au fost inghtite de multinationale – Auchan a cumparat Real, iar Carrefour lantul Billa – ne arata ca lupta pentru supravietuire pe o piata de peste 8,5 miliarde de euro va fi una pe viata si pe moarte, iar cei mai vulnerabili sunt micii comercianti.

Sursa foto: Pressmaster / Shutterstock