Bugetul CFR Calatori pe 2016 prevede venituri totale de 2,23 miliarde lei si un profit brut de 1,235 milioane de lei. O hotarare pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016-202 in transportul feroviar public de calatori, care a deblocat plata subventiilor pentru firmele feroviare si plata salariilor pentru angajati, a fost aprobat anterior de Guvern cu mare intarziere, conform News.ro.

Bugetul companiei aprobat de guvern prevede cresterea fondului de salarii cu 51 milioane lei, care acopera majorarea salariilor.

"In decembrie 2015 a fost semnat acordul intre reprezentantii federatiilor sindicale si CFR Calatori, care prevedere acordarea unor drepturi salariale incepand cu 1 decembrie 2015, respectiv majorarea salariului cu 10%", a precizat Guvernul, intr-un comunicat.

Pentru investitii este prevazut un buget de 76,9 milioane de lei in 2016, sumele fiind folosite in special pentru achizitionarea de rame electrice sau trenuri electrice noi, de vagoane si locomotive.

CFR Calatori a solicitat compensatii pentru asigurarea pachetului social, care reprezinta o forma de subventie din partea statului, in valoare de 1,44 miliarde lei, insa Guvernul, la propunerea Ministerului Transporturilor, a aprobat subventii de doar 1,22 miliarde lei, cu 15% sub nivelul cerut.

Citeste si:

CFR Calatori urmeaza sa foloseasca 470,8 milioane lei pentru trenurile InterRegio si 753,5 milioane lei pentru cursele Regio, cu un confort mai scazut.

Cat reprezinta subventiile primite de la stat de la CFR Calatori

Subventiile primite de la stat reprezinta, pentru CFR Calatori, circa 55% din costurile pentru asigurarea curselor, care se ridica la 2,23 miliarde lei, potrivit calculelor News.ro, pe baza cifrelor cuprinse in proiectul de hotarare de guvern.

Si companiile private de transport feroviar de calatori primesc subventii, insa acestea au ponderi mult mai mari in totalul incasarilor, comparativ cu CFR Calatori.

Intr-un interviu acordat News.ro luna aceasta, directorul general al companiei, Iosif Szentes, a declarat ca CFR Calatori a primit de la Ministerul Transporturilor compensatii mai mici cu aproape 3 miliarde lei in perioada 2008-2013 decat sumele stabilite prin hotararile de guvern prin care s-au alocat fonduri pentru contractele de servicii publice.

Aceasta diferenta s-a redus in urma unor plati efectuate in 2013-2015 si a ajuns acum la 2,11 miliarde lei, a precizat Szentes.
Seful CFR Calatori considera ca Guvernul trebuie sa-si asume plata acestei sume, care ar permite modernizarea companiei, afectata de degradarea parcului de vagoane si locomotive, care a ajuns la o vechime medie de 40 de an