In momentul de fata, retailerul, care detine o retea de 108 magazine pe plan local, are o oferta de produse formata in proportie de peste 50% din produse romanesti.

”Inca din 2005 ne orientam strategia in aceasta directie. Ne-am declarat deschiderea de a incheia partneriate cu producatorii romani. In momentul de fata, la paine avem 140 de furnizori locali la 108 magazine. La oua, peste 90% din sortiment este produs in Romania. La miere, peste 60%. In ultimii 3 ani am crescut cu 50% sortimentatia de lactate cu produse romanesti. La nivelul intregului magazin vorbim de o crestere anuala de 15% a produselor romanesti”, spune Valer Hancas.

Acesta a subliniat ca retailerul intentioneaza sa isi sustina business-ul din productia locala. ”Noi cel putin nu avem nici un interes sa finantam productii din alte tari, cum ar fi Grecia, Italia, Spania, Turcia si altele. Business-ul pe care il facem presupun ca il vom derula in urmatorii 50 de ani. Avem interesul de a creste puterea de cumparare a consumatorului”, crede Hancas.

In acest sens, Kaufland Romania a inceput din acest an sa organizeze targuri cu specific romanesc, la prima editie a acestui eveniment participand, intr-o forma fiscalizata, 50 de producatori romani. Mai mult, retailerul lucreaza in acest moment la un program prin care in urmatorii ani isi propune sa achizitioneze cel putin 50% din carnea de porc vanduta in magazine de la producatori romani. ”Vorbim de minim 500 de porci zilnic, luati din gospodariile oamenilor”, puncteaza directorul de comunicare al Kaufland Romania.

Kaufland vrea sa umple rafturile cu produse autohtone

Kaufland vrea sa umple rafturile cu produse autohtone

In ceea ce priveste modificarile aduse legii 321, oficialul Kaufland Romania sustine ca fara un calendar de termene clare si fara alte masuri prin care Ministerul Agriculturii sa vina in sprijinul micilor producatori aceasta lege nu este aplicabila.

Retaileri: Legea produselor romanesti va avea impact devastator

Retaileri: Legea produselor romanesti va avea impact devastator

Citeste si:

Pentru a fi vandut un produs trebuie sa fie pe raft. Este prima conditie. Ar trebui sa acorde calitate, prospetime si ambalaj. In decembrie – februarie nu sunt obligat ca si retailer sa am peste 51% produse romanesti la legume-fructe. Intrebarea mea a fost ce se intampla de la 1 martie, cand ar trebui sa revenim la acel procent. In acel moment de pe piata locala se pot achizitiona cartofi, ceapa, poate varza, ceva radacinoase, iar la fructe in cel mai bun caz mere. Vorbim de un impact negativ, care se reflecta si asupra consumatorului, care trebuie sa aiba libertatea de a alege ce pune in cos. Daca produsul romanesc va indeplini toate cerintele pe care le-am enumerat mai sus sunt convins ca romanul va sti sa puna in cos produsul autohton si nu cel de import”, sustine Hancas.

Buget de 100 de milioane de euro pentru 2016

Kaufland a alocat in acest an un buget de investitii similar cu 2015, banii urmand sa fie directionati atat spre extinderea retelei, cat si spre modernizarea magazinelor existente. Retailerul va inaugura si in acest an sase magazine, seria fiind deschisa cu magazinul din cartierul Ferentari, din Bucuresti.

”In ultimii ani am deschis magazine si cu o suprafata de 2.500 mp in orase mici, avem magazine si de 5.800 mp in Bucuresti. Ne intereseaza proximitatea, nu ne place sa ne pozitionam la periferie, ne uitam la puterea economica a zonei – venituri medii, somaj. Nimeni nu risca sa se extinda dupa cum simte”, spune Valer Hancas.

Banii nu sunt un mijloc de a mentine un angajat in firma pe termen lung

Cele sase magazine reprezinta un numar de 1.000 de angajati noi in companie. In cele 108 magazine pe care retailerul german le detine pe plan local lucreaza peste 13.000 de angajati.

Forta de munca reprezinta o problema pentru intreaga piata a muncii din Romania. Exista zone puternic industrializate unde pretentiile viitorilor angajati sunt foarte mari in privinta salariilor, si zone unde lucrurile evolueaza mai usor. La nivel intern am decis ca de la 1 mai sa avem salariul minim in companie de 1.650 de lei brut, inclusiv tichete de masa. Banii nu sunt un mijloc de a mentine un angajat in firma pe termen lung. Avem zone in care fluctuatia este zero, avem zone unde este de 10% (Arad, Timisoara)”, declara Hancas.

Afacerile Kaufland au atins anul trecut valoarea de 9,17 mld. lei in 2015 (aproximativ 2 mld. euro), in crestere cu 14,7% fata de anul anterior. Germanii si-au majorat profitul cu 58%, la 649 mil. lei (146 mil. euro). Principalii concurenti sunt Carrefour, Lidl, Metrou Cash&Cary si Auchan.

Topul miliardarilor in euro din retailul romanesc: new entry in 2015

Topul miliardarilor in euro din retailul romanesc: new entry in 2015