"Anul acesta, am avea nevoie de 13,5 milioane de lei pentru a echipa cu aer conditionat 69 de vagoane, majoritatea regio. Nu avem inca fondurile asigurate", a spus seful CFR Calatori, la evenimentul de inaugurare a locomotivei ”Maiastra”, pictata dupa o idee apartinand lui Adrian Felix Darabaneanu, castigatorul concursului de creatie Moving Art din cadrul campaniei ”Culorile Romaniei 2016”.

Locomotiva "Maiestria"

Locomotiva "Maiestria" va pune in miscare patru trenuri din cadrul programului estival "Trenurile Soarelui". Artistii au lucrat 270 de ore si au folosit peste 300 de litri de vopsea, lac si diluanti Policolor.

Zilnic in Romania circula 1.200 de garnituri. In prezent 800 de trenuri interregio din 950 de trenuri au aer conditionat si 60 regio din 250 de trenuri.

"Peste 85% dintre trenurile interregio au climatizare fiind vagoane noi sau modernizate. Din cele 250 de trenuri regio peste 25% dispun de clima. Cea mai mare provocare anul acesta si pentru anii urmatori este modernizarea vagoanelor care nu dispun de aer conditionat", a declarat Iosif Szentes.

Cat costa sa modernizezi cu aer conditionat un vagon de tren

Pentru a fi modernizate, vagoanele CFR Calatori nu trebuie sa fie mai vechi de 40 de ani. Operatiunea este foarte complexa si necesita o investitie intre 200.000 lei si 800.000 lei, in functie de tipul de vagon.

Potrivit managerului, chiar daca s-au facut investitii in vagoanele de tren, CFR Calatori nu intentioneaza sa scumpeasca anul acesta biletele sau serviciile.

Citeste si:

Anul acesta, pretul biletelor la tren a scazut cu 4% fata de anul trecut, datorita modificarii TVA.

Locomotiva "Maiestria

Bugetul CFR Calatori pe 2016 a fost aprobat de Guvern, acesta prevede venituri totale de 2,23 miliarde lei, in crestere cu 5,7% fata de anul anterior, din care 1,2 miliarde lei reprezinta subventii de la stat, compania estimand ca va obtine si un mic profit in acest an.