Lidl a lansat aceasta initiativa in cadrul unui program mai amplu dezvoltat de retailerii straini, care afirma ca incearca sa lucreze tot mai mult cu fermieri locali. „Camara Noastra” este un proiect lansat de retailerul german in toamna anului trecut. Acest proiect consta in lansarea unei game de produse marca proprie dezvoltata exclusiv cu producatori din Romania, conform News.ro

Lidl lucreaza cu peste 100 de producatori locali

Dupa cinci ani de prezenta pe piata din Romania, retailerul german a ajuns sa lucreze cu peste 100 de producatori locali care-i furnizeaza in magazine legume, fructe, carne, lactate, oua sau paine si ”numarul este in continua crestere”, potrivit presedintelui Consiliului de Conducere al Lidl Romania, Frank Wagner.

Acesta subliniaza ca „dezvoltarea relatiei cu producatorii locali a fost si ramane o prioritate pentru noi. Dorim sa sustinem economia romaneasca, asadar suntem in permanenta orientati spre extinderea ariei de selectie a partenerilor din tara cu care colaboram”.

Sesiuni gratuite de audit si consultanta de specialitate

Colaborarea nemtilor cu USAMV presupune ”sesiuni de audit si consultanta de specialitate, oferite gratuit producatorilor, pentru a putea rezolva toate problemele tehnice si procedurale cu care se pot confrunta pe intreg parcursul sezonului”.

”Abordarea fata de acest proiect este orientata in sensul dezvoltarii durabile a furnizorilor, nu doar a achizitiei sezoniere de marfa. Astfel, impreuna cu specialistii Universitatii, vom putea asigura calitatea, continuitatea si constanta produselor romanesti pe rafturile magazinelor din Romania si vom putea sustine dezvoltarea sustenabila a producatorilor locali mici si mijlocii si chiar sa fim platforma de lansare catre export, asa cum s-a intamplat cu multi dintre furnizorii Lidl”, a completat directorul national de achizitii si marketing al Lidl, Marco Giudici.

In paralel, cei doi parteneri, plus statiunile de cercetare si institutele de profil din Romania, vor incepe promovarea si cultivarea unor soiuri romanesti.

Citeste si:

Proiectul se va desfasura sub umbrela „Cultivat in Romania, specific romanesc” si vizeaza acele soiuri adaptate din punct de vedere pedoclimatic specificului de productie national, care reprezinta un model de gust pentru consumatorul roman.

Lidl este si primul retailer care a introdus in magazine un intreg sortiment de produse BIO, pentru productia caruia a incheiat recent un contract cu un producator certificat ecologic din Romania.

Lidl a depasit, anul trecut, pragul de afaceri de un milliard euro (4,72 miliarde de lei). Retailerul german de tip discount, care opereaza o retea de peste 190 de magazine, si-a crescut profitul de aproape trei ori anul trecut, pana la 38,7 milioane euro (172 milioane de lei), potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.

Parte a grupului Lidl&Schwarz, care detine cea mai mare retea de magazine de tip discount din Europa, peste 9.000 –, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, in 2010, de la Plus si a deschis, intr-o singura zi - 6 octombrie 2011, 11 magazine noi in Romania.
Principalul competitor al Lidl este conationalul sau Penny Market, parte din grupul german Rewe.

Sursa foto: Lidl, Shutterstock.com