Orange Romania a inregistrat, in al doilea trimestru al anului, venituri totale de 240,5 milioane de euro, in crestere cu 3,3% fata de aceeasi perioada din 2015, cu un ritm usor incetinit ca urmare a reglementarii europene de roaming, conform News.ro

La 30 iunie, compania avea 9.846.000 de clienti, iar dintre acestia 1.600.000 utilizeaza servicii 4G, cu o crestere de 2,8 ori comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Traficul de date mobile 4G a continuat trendul ascendent, fiind de 4 ori mai mare in prima parte a anului fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul cresterii interesului pentru terminalele 4G si al ofertelor avantajoase la achizitia de terminale si servicii 4G din portofoliul Orange.

In acest context, in luna iunie, baza de terminale 4G s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului anterior. In prima jumatate a anului 2016 Orange a vandut cu 32% mai multe smartphone-uri decat in aceeasi perioada a anului trecut, iar ponderea clientilor care prefera telefoanele inteligente a crescut de la 54% anul trecut, la 68% in acest an.

Cea mai extinsa acoperire pentru serviciile 4G

Orange continua sa ofere cea mai extinsa acoperire pentru serviciile 4G, reteaua 4G fiind disponibila pentru 74% din populatia totala a tarii si 96,5% din populatia urbana, in peste 5000 de localitati.

Compania a lansat noi versiuni Orange TV Go si a imbogatit continutului disponibil, astfel ca aplicatia a ajuns la 1,8 milioane de descarcari si actualizari.

Citeste si:

De asemenea, numarul de utilizatori activi s-a marit continuu, astfel ca numarul mediu lunar al acestora pe semestrul intai 2016 a fost cu 57% mai mare fata de a prima jumatate a anului trecut.

Orange Home TV prin satelit continua sa atraga tot mai multi clienti, ajungand la finalul lunii iunie la peste 305.000 abonati. In primul semestru a crescut cu 40% numarul clientilor noi companii mici si mijlocii care au ales Orange, comparativ cu perioada similara a anului precedent. In acelasi timp, serviciile care includ solutii de productivitate in cloud dedicate afacerilor au inregistrat o dublare a vanzarilor in al doilea trimestru al 2016 fata trimestrul anterior.

Orange a lansat in luna mai serviciile de Internet prin fibra optica, voce fixa si televiziune prin cablu digital in orasele Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, urmand ca acoperirea sa fie extinsa pana la finalul anului, in zonele urbane din restul tarii.

La nivel de grup, veniturile au crescut cu 0,3% in primul semestru, continuand avansul similar din a doua jumatate a anului trecut (in termeni comparabili).

In trimestrul al doilea, veniturile grupului au stagnat, dupa o crestere de 0,6% in primele trei luni ale anului. Profitul grupului inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a scazut cu 0,6% fata de intervalul similar din 2015, la 5,9 miliarde de euro.