"Alstom a semnat contracte importante in China pentru echipament in domeniul producerii energiei electrice si transportului feroviar, in timpul vizitei in China a Presedintelui Republicii Franceze, Jacques Chirac. Acestea includ furnizarea a 500 de locomotive (300 milioane euro) si a unor echipamente hidroenergetice (100 milioane euro)", se mai precizeaza in comunicat, dupa cum informeaza NewsIn.

In domeniul transportului feroviar, Patrick Kron, presedintele Alstom, si ministrul chinez al cailor ferate, Liu Zhijun, au semnat o scrisoare de intentie pentru fabricarea celor mai puternice locomotive pentru trenurile de marfa. Potrivit comunicatului, valoarea totala a contractului este de 1,2 miliarde de euro, din care partea Alstom este de 300 milioane de euro, restul de 900 milioane de euro revenind partenenerului chinez, Datong Electric Locomotives. Contractul se refera la 500 de locomotive de tip "Co-Co", au la baza tehnologia folosita la locomotiva Alstom Prima 6000 si vor fi echipate cu motoare de curent alternativ cu o putere nominala de 9.600 kW. Ele pot rula cu o viteza de 120 kilometri pe ora, cu o incarcatura tractata de pana la 8.000 de tone.

Alstom va proiecta si va echipa aceste locomotive, iar fabricarea si controlul calitatii pentru principalele componente ale primelor 100 de locomotive se vor efectua la uzina Belfort din Franta. De asemenea, Alstom va asigura formarea profesionala a partenerilor, dar si fabricarea pieselor de schimb si a componentelor electronice in centralele sale de la Charleroi (Belgia) si Tarbes, Villeurbanne, Le Creusot si Ornans (Franta).

Celelalte 400 de locomotive vor fi construite la uzina Datong Electric Locomotives in China. Aceasta companie a mai colaborat cu Alstom, in 2005, la un contract privind fabricarea a 180 de locomotive electrice "BoBo". Mai mult, Alstom va furniza, in 2008, partea de semnalizare pentru linia 2 a metroului din Beijing si linia de legatura intre Beijing si aeroportul sau international.

Citeste si:

"Aceste acorduri se inscriu pe linia indelungatei traditii de parteneriat cu caile ferate din China. Alstom a semnat primul contract pentru funizarea a 25 de locomotive in anul 1958 si, de atunci, a devenit partenerul extern principal pentru dezvoltarea cailor ferate in China", mai spun reprezentantii companiei in comunicat. In ceea ce priveste domeniul producerii de energiei electrica, Alstom a semnat trei contracte cu parteneri chinezi pentru furnizarea de echipamente hidroenergetice pentru centralele de profil cu acumulare prin pompare de la Hohhot (Mongolia interioara) si Pushihe (provincia Liaoning), precum si pentru centrala hidroelectrica Longkou in provincia Shanxi, totalizand 100 milioane de euro.

"Contractele pentru centralele Hohhot si Pushihe au fost semnate cu companiile Dongfang, respectiv Harbin si se refera la furnizarea echipamentelor principale pentru patru hidroagregate de cate 300 MW pentru fiecare din aceste doua centrale. Contractul cu Longkou a fost semnat cu JME Engineering Company, pentru Yellow River Wanjiazhai Hydro Corporation (Fluviul Galben), pentru furnizarea de patru hidroagregate de cate 100 MW", se adauga in comunicat.

Potrivit reprezentantilor Alstom, aceste contracte intaresc pozitia companiei de principal furnizor pe piata echipamentelor hidroenergetice din China, cea mai mare din lume, cu o cota de 25%. Contractele grupului Alstom in China pentru anul financiar 2005-2006 sunt de peste 800 milioane de euro. In Romania, grupul detine trei societati cu peste 1.500 de angajati: Alstom General Turbo S.A., Alstom Power Romania SRL si Alstom Transport S.A.