Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin ARF - Autoritatea pentru Reforma Feroviară, din cadrul contractului privind achiziția a 37 rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs a trecut testele și inspecția finală de fabrică și astăzi, 29 noiembrie 2023, este expediat către România / București, anunță ARF. Este şi primul tren cumpărat după trecerea a 40 de ani de la achiziţia de către România a ultimului tren electric.
Trenul este programat să ajungă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în țară, în seară de 2 decembrie 2023. La București este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 și să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF.
În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice (pe Inelul de la Făurei al AFER și pe rețeaua feroviară publică), anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
După finalizarea tuturor acestor etape și atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulația cu călători în siguranță,trenul va fi pus în circulație de către CFR Călători, câștigătorul licitației pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
Citeste si:
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria, Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, Cluj - Timişoara, Cluj - Suceava - Iaşi.
Citeste si:
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: