Potentialul foarte mare de dezvoltare al pietei auto din Romania i-a determinat pe francezii de la Renault sa creioneze planuri marete pentru Dacia. Mina de lucru specializata si ieftina, capacitatile de productie foarte mari, dar si ultimul succes de rasunet obtinut cu modelul Logan i-au determinat pe francezi sa faca din Pitesti unul din cele mai importante centre Renault-Nissan din lume.

Astfel, conform lui Francois Fourmont, manager general la Dacia, platforma de la Mioveni va deveni, pina in 2008, cel mai mare centru industrial al aliantei Renault-Nissan, grup care se afla pe locul cinci in topul mondial al producatorilor auto.

Incurajat de previziunile conform carora Romania va urca in acest an pe locul al doilea, dupa Polonia, in clasamentul tarilor cu cele mai bune vinzari de automobile din zona, Fourmont este foarte optimist in ceea ce priveste capacitatea de productie a uzinelor Dacia. El a anuntat in mod oficial ca, in 2008, pe platforma de la Mioveni se vor produce nu mai putin de 300.000 de automobile, 400.000 de motoare si un milion de cutii de viteza.

Citeste si:

In acest an, pe portile uzinei pitestene vor iesi, in total, 175.000 de automobile, 214.000 de motoare si 206.000 cutii de viteza.

Dupa ce a fost preluata de Renault, Dacia s-a dezvoltat rapid in toate directiile. Investitiile considerabile facute in uzina au dat randament.
In plus, Dacia produce pentru export colectii de componente pentru modelul Logan, care este asamblat in mai multe tari. In 2005, Dacia va exporta colectii de piese pentru 35.000 de automobile.

Conform graficului de dezvoltare, in numai trei ani, uzina va ajunge sa livreze la export componente pentru 650.000 de masini, ceea ce reprezinta o crestere impresionanta. Aceste informatii au aparut pe site-ul reporter.gr.