In ciuda cresterilor indicate de producatori, in Romania consumul de inghetata este mult sub nivelul mediei europene.

"Cu o productie de 30.000 de tone de inghetata, in tara noastra se consuma doar putin peste 1,5 kilograme per capital, volum mult mai mic fata de consumul din UE", a declarat Florin Rosescu, managerul general al Kubo, citat de NewsIn.

De aceeasi parere este si Daniela Dorca, brand manager Napolact, care a spus ca "de la an la an consumul de inghetata pe cap de locuitor in Romania a crescut constant ajungand anul trecut la aproximativ 1,7 kilograme. Cu toate acestea suntem mult in urma tarilor din UE, precum Ungaria sau Cehia, unde consumul de inghetata este de peste 3 kilograme pe cap de locuitor, in Suedia de 13 kilograme, in Italia de 17 kilograme, iar in Belgia de 15,5 kilograme".

Din pacate, inghetata nu este considerata inca un desert, care poate fi savurat indiferent de sezon, a spus reprezentantul Napolact, acest produs fiind consumat doar cateva luni pe an.

"Piata romaneasca sufera in continuare de mentalitatea conform careia inghetata este un produs racoritor si consumabil doar vara, fiind asemanat mai mult unui produs racoritor decat unui desert savuros", a declarat, la randul sau, managerul general al Kubo.

Pe de alta parte, fata de UE suntem in pozitia de a defini preferintele consumatorului, a spus la randul sau directorul de marketing al producatorului Antarctica, Diana Gyulay.

Citeste si:

Un alt motiv pentru care piata de profil din Romania este surclasata de celelate tari europene in ceea ce priveste consumul, este puterea scazuta de cumparare.

"De exemplu, in extrasezon in zona rurala consumul de inghetata este aproape zero", a mentionat Florin Rosescu.

Problemele de la nivelul conceptual asupra consumului de inghetata nu impiedica, insa, producatorii sa isi puna la punct strategii de dezvoltare a afacerii.

"Pentru viitorul apropiat am planificat diversificarea produselor tip impuls dar vom lansa pe piata si produse de tip familial cu caracter de noutate absoluta pe piata autohtona si nu numai. Pentru anul acesta realizam produse noi care evident preiau din vanzare si inlocuiesc alte produse cu vanzare mai slaba", a adaugat Rosescu.

In ce priveste producatorul Antarctica, "investitiile se vor lega de marirea capacitatii de productie si a pietei de desfacere. De asemenea, vom investi si in comunicarea cu consumatorii nostrii. Cu aceste doua aspecte mizam in 2008 pe o cota de piata de peste 12 la suta", a declarat directorul de marketing al producatorului din Timisoara.