“Anul trecut am avut o cota de piata de aproximativ 5%, iar anul acesta speram sa obtinem 10%. Dorim sa avem 15% pe fiecare din pietele in care suntem prezenti”, a declarat directorul general al Arcelor Mittal Construction Romania, Marian Parvu (foto), referindu-se la producerea de tigla metalica, panouri termoizolante si structuri metalice pentru case prin cele trei divizii Armat, Arclad si Arval.

“Panourile si tigla metalica merg foarte bine in Romania, in schimb piata profilelor din tabla se afla inca la inceput”, a mai spus Parvu, aratand ca obiectivul companiei in urmatoarea perioada este diversificarea ofertei pentru sectorul rezidential. “Suntem lideri in constructii industriale (110.000 de metri patrati de hale industriale usoare si 3.000 de tone de structuri metalice livrate anul trecut), ne dorim sa fim lideri si pe rezidential”, a afirmat acesta.

In prezent, compania se afla in stadiul de cercetaresi dezvoltare al unor proiecte care vizeaza sisteme complete de constructii metalice economice pentru sectorul rezidential.

Piata autohtona a tiglei metalice se cifreaza la 100 milioane de euro si un volum de 8-9 milioane de metri patrati, cu un avans de 30% fata de anul trecut, cresteri similare inregistrandu-se si la panourile termoizolante cu poliuretan pentru pereti si acoperis. Daca anul trecut piata panourilor numara 5 milioane de metri patrati, in 2008 a ajuns la 8 milioane de metri patrati si o valoare de aproximativ 140 milioane de euro.

“Valorile sunt relative deoarece pretul la otel a crescut cu 30% in aceasta perioada, deci si piata va continua sa creasca”, a precizat Parvu. In al treilea trimestru al 2008 , Arcelor Mittal Construction Romania a cumparat rulouri de otel cu 120 de euro pe tona, fata de 80 de euro cat se preconiza la inceputul anului, insa nu va afecta negativ afacerile din cadrul grupului Arcelor Mittal. “Cererea a ramas aceeasi, indiferent de cresterea preturilor. Cumparam din cadrul grupului la pretul pietei si exista avantaje ale managementului stocurilor”, continua Parvu.

Pentru a sustine cresterea cotei de piata, cresterea capacitatilor de productie si diminuarea importurilor de la 80% la sub 50% in acest an si 20% in urmatorii ani pentru panouri termoizolante, compania a investit masiv in noi unitati de productie, cea mai recenta fiind langa Bucuresti, in Pantelimon, unde 10 milioane de euro au fost directionate in linii de productie de 2 milioane de metri patrati pe an, de care pot beneficia toate diviziile companiei.

Astfel, compania estimeaza pentru acest an dublarea vanzarilor in volum pana la 1,2 milioane de metri patrati si o crestere a cifrei de afaceri ci 32%, de la 25 milioane de euro (din care 3 milioane de euro pentru rezidential) la 33 milioane de euro, urmand ca in 2009 sa se atinga pragul de 40 milioane de euro.

Citeste si:

Cresterea se va datora productiei de tigla si panouri din fabricile Pantelimon si Iasi (investitia in Iasi apartinediviziei Armat, cu o capacitate de prelucrare de 800.000 metri patrati de tigla metalica annual), urmand ca in toamna acestui an sa se inaugureze o noua sectie de productie in zona Clujului. In total, investitiile alocate in acest an se ridica la 12 milioane de euro. In 2010, compania estimeaza un numar de 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica produsa in aceste unitati.

“Faptul ca exista un deficit important de forta de munca in constructii a dus la cresterea de solutii tehnice si structuri prefabricate care se monteaza foarte usor”, a spus directorul general Arcelor Mittal Romania, adaugand ca productia de panouri termoizolante va creste in raport cu piata constructiilor pana la 30% (boom-ul a fost in perioada 2005-2006, cu cresteri de pana la 80%).

Parvu a mai aratat ca productia interna nu va acoperi niciodata consumul, existand importuri pentru produse de nisa, atipice, nerentabile inca in Romania. In prezent, Romania se afla in spatele Spaniei, cea mai mare piata pentru panouri termoizolante cu 20 milioane de metri patrati, si a Turciei, Greciei si Italiei cu o medie de 11 milioane de metri patrati.

Arcelor Mittal Construction Romania, este prezent pe piata din Romania prin cele trei divizii: Armat, Arclad si Arval si activeaza pe piata romanesca din 1998, initial sub denumirea Kontirom, ca parte a grupului Arcelor Mittal, cel mai mare producator european de sisteme si solutii din otel pentru constructii.

Divizia Armat se adreseaza segmentului rezidential, cu expertiza in domeniul acoperisurilor, planseelor si structurilor metalice pentru case, Arclad ofera produse din tabla cutata, panouri si accesorii, in timpce Arval este specializat pe solutii tehnice si arhitecturale complete pentru fatade, acoperisuri, plansee si hale industriale usoare.

Principalii competitori din piata sunt Lindab pentru tigla metalica, Frizomet si Butler Lindab pentru hale industriale, dar si Ruukki pentru solutii metalice, casete structurale, profile din tabla.