Cei mai importanti producatori si distribuitori din România au format o organizatie in scopul diminuarii costurilor si îmbunatatirii serviciilor. ECR Romania, afiliata miscarii internationale ECR - Efficient Consumer Response (Raspuns Eficient Consumatorului) -, reuneste peste 20 dintre cei mai mari distribuitori si producatori.

Aceasta miscare, ce defineste o strategie comuna a producatorilor si distribuitorilor, a fost gandita pentru a raspunde mai bine asteptarilor consumatorilor, mai rapid si prin costuri scazute. „Pentru consumatorul final, aceasta se va traduce inclusiv prin reducerea preturilor“, a afirmat Ciprian Iosep, presedintele EAN România, initiatorul acestei miscari, care va asigura secretariatul organizatiei nou-formate.

Set de bune practici in comert

Concret, firme prestigioase fac studii si experimente pentru a descoperi noi proceduri utilizate in comertul de bunuri, de rezultatele acestora urmand sa beneficieze mai apoi producatorii si distribuitorii afiliati miscarii ECR. „Se actioneaza prin intermediul unor proiecte-pilot in care sunt angrenati reprezentanti ai producatorilor, distribuitorilor si ai unor firme de consultanta. Cele mai bune proiecte, cele mai bune practici dezvoltate in cadrul acestor experimente sunt apoi difuzate pentru a fi aplicate de toti agentii implicati in comert“, a declarat, pentru SFin, Iulian Nitescu, directorul general adjunct al EAN Romania.

Citeste si:

Organizatia ECR dezvolta si promoveaza pe plan mondial un set de bune practici în comert, bazate, de regula, pe standardele EAN. Printre aceste practici se numara identificarea, urmarirea si eficientizarea unitatilor de încarcatura/expeditie, trasabilitatea produselor alimentare, gestiunea produselor pe categorii si a relatiilor cu clientii, optimizarea promotiilor si automatizarea comunicatiei comerciale.

Metro si Unilever conduc miscarea

Reprezentantii companiilor romanesti care au creat aceasta organizatie au intocmit un plan de activitate pe anul in curs, iar producatorii si distribuitorii au definit cateva teme pe care le vor aborda in cadrul unor proiecte-pilot. „Una dintre temele abordate se refera la stabilirea unui sistem de codificare uniforma, o cerinta a pietei pentru legume“, spune Iulian Nitescu. S-a facut proiectul, s-a constituit o grupa de lucru care analizeaza sistemul - cum are loc livrarea bunurilor intre parteneri, ce greseli apar, ce erori sunt - si se analizeaza cauzele. Apoi se face un program de actiune prin care sa fie eliminate cauzele, iar tehnicile sunt implementate de toate companiile ce participa la aceasta miscare. „Chiar daca nu se actioneaza direct pentru scaderea preturilor, aceasta va fi rezultanta: optimizarea lantului de distributie si scaderea pierderilor se vor reflecta in pretul final al produselor“, apreciaza directorul general adjunct al EAN.

Conducerea organizatiei va fi asigurata, în primii doi ani de functionare, de directorul general al Metro Cash & Carry pentru România si Republica Moldova, Bert van der Velde, si de directorul executiv al Unilever South Central Europe, Martina Kastler. Distribuitorii sunt reprezentati de companiile Metro Cash & Carry, Selgros Cash & Carry, Billa, Kaufland si Praktiker, în vreme ce producatorii au ca exponenti companiile Unilever, Nestlé, Philip Morris, Procter & Gamble, Brau Union, Henkel, Napolact, Hochland, BIC, Carpatcement, Coty Cosmetics, Scandia si Dobrogea.