Prima pe lista datornicilor este uzina Tractorul, care trebuie sa dea primariei 109 miliarde de lei vechi, din impozite si taxe. Directia Fiscala din Primarie a incercat prin mai multe metode de executare silita recuperarea datoriilor. Numai ca Tractorul a scapat de executarea silita pentru ca se afla in prag de privatizare si nici un creditor nu se poate apropia de ea pina cind nu se semneaza contractul de vinzare-cumparare.

In aceasta perioada, creditorii bugetari sint obligati sa ridice toate sarcinile asupra activelor ce urmeaza a fi vindute, sa suspende si sa nu faca nici un demers pentru instituirea masurilor de executare silita pornite deja. Motiv pentru care municipalitatea s-a vazut mereu in imposibilitatea de a recupera sumele datorate de uzine. Pe de alta parte, iertarea de datorii catre bugetul de stat a fost promisa printr-o ordonanta de guvern inca de pe cind statul negocia cu compania italiana Landini, dar intre timp Uniunea Europeana nu mai vrea sa auda de ajutoare de stat, cum ar fi iertarea de datorii.

Pentru a nu ramine cu „buza umflata“, primaria a facut o intelegere cu societatea: se va alege cu tractoare in contul datoriei, care urmeaza sa fie date in folosinta Regiei Publice Locale a Padurilor „Kronstadt“ RA Brasov. Masinile agricole vor fi preluate la pretul de livrare pe piata interna. „Pentru ca nu putem sa incasam bani, vom lua bunuri la bugetul local. Mai bine sa luam tractoare decit sa nu luam nimic, pentru ca privatizarea uzinei Tractorul va insemna si stergerea datoriilor, iar bugetul local nu se va alege cu nimic. Vom continua acest tip de compensare a datoriilor si in fiecare luna voi veni cu propuneri de acest fel“, spune George Scripcaru, primarul Brasovului.

Stadion pentru municipiu

In schimbul stingerii datoriilor la bugetul local ale societatii Metrom, Consiliul Local Brasov a hotarit sa accepte cladirile din baza sportiva, care apartin societatii din industria de armament. Din raportul de expertiza comandat de primarie rezulta ca imobilul ce urmeaza sa intre in posesia municipiului este evaluat la suma de 4,4 miliarde de lei vechi. La sfirsitul lui august, datoriile Metrom la bugetul local erau de 7,9 miliarde de lei.

Cladiri de la Caile Ferate

Cea de-a treia societate ale carei datorii se vor sterge numai daca va da municipiului ceva din bunurile imobile aflate in proprietate este SC CCCF Bucuresti SA si filiala acesteia, Drumuri si Poduri Brasov SA. In luna iulie s-a aprobat stingerea datoriilor, in schimbul unei cladiri cu etaj si a doua garaje auto, situate de-a lungul caii ferate. Din rapoartele de evaluare rezulta ca imobilele care fac obiectul procedurii de dare in plata sint evaluate la suma totala de 2,3 miliarde de lei vechi. In schimbul lor, se vor stinge partial datoriile catre bugetul local, dar numai dupa clarificarea situatiei juridice si de carte funciara a imobilelor.