Guvernul ar trebui sa incerce sa pastreze lucrurile bune care s-au facut pana acum in economie, nu sa le strice, considera Olimpiu Achim, directorul general al Viessmann Romania, subsidiara locala a producatorului german de centrale termice Viessmann.
“Statul nu prea are ce sa faca pentru redresarea economie, se lasa dus de val. Macar sa nu faca un lucru prost, daca tot nu poate construi ceva. In ultima vreme insa, Guvernul strica si ceea ce mergea bine”, afirma Achim.

El adauga majorarea economica pe care a traversat-o Romania in 2008 s-a datorat in special cresterii consumului si mai putin unui avans a economiei reale.

“In 2009, atat consumul, cat si economia reala au inregistrat o scadere importanta. Consumul va scadea si mai mult in 2010, insa economia reala va inregistra o crestere, datorita revigorarii economiilor Frantei, Germaniei sau Italiei, tari cu care ne aflam in stransa legatura. Ramane de vazut daca economia reala va creste suficient de mult in 2010 pentru a compensa declinul consumului”, mentioneaza Achim.

Reprezentantii Fondului Monetar International (FMI) au declarat de curand ca economia romaneasca va inregistra o scadere de 8 – 8,5% in 2009, pentru ca in a doua partea a anului viitor sa revina pe o crestere usoara, de 0,5 – 1%.

Pe fondul scaderii economiei, care a dus la inghetarea pietei imobiliare, dar si la aparitia blocajelor financiare, afacerile companiei au scazut cu 40% in primele sase luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

“Speram sa mai compensam scaderea din primele sase luni in perioada urmatoare, pentru ca in august-octombrie se atinge un varf al vanzarilor. Cu toate acestea, mizam pe o scadere de 20-30 a cifrei de afaceri de anul acesta, in varianta optimista, si 35% in varianta realista”, spune Achim.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro in 2008, in crestere cu 19% fata de valoarea de 33,6 milioane de euro din 2007.

In urma cu trei ani, producatorul german de central lua in calcul posibilitatea de a construi o unitate de productie in Romania. Viessmann a achizitionat atunci un teren de patru hectare in Brasov, insa a renuntat la intentia de a ridica o fabrica in Romania si a investit in marirea capacitatilor de productie din Germania.

"Acum trei ani, cand piata era pe val, luam in considerare constructia unei fabrici pe piata locala si aveam terenul si infrastructura pregatite in apropiere de Brasov.

Viessman a investit de la intrarea pe piata locala in 1998 circa 7-8 milioane euro, suma care cuprinde si centrul logistic de la Brasov, unde se afla sediul central al companiei.

In prezent, reprezentantii companiei nu mai sunt asa de optimisti in privinta operatiunilor locale si vad o scadere cu 60% a pietei. “Piata de centrale termice va scadea cu 60% in 2009, de la 250 la circa 100 de milioane de euro”, spune Achim.

Piata centralelor termice este segmentata pe sapte categorii distincte de produse: microcentrale conventionale de apartament, microcentrale murale in condensatie de putere medie (pentru case si vile), cazane pe combustibil solid (lemn), cazane de pardoseala in condensatie (pentru constructii civile mai mari si industriale), cazane cu arzator si camera de ardere presurizata de putere mare si pompe de caldura si colectori solari (tehnologii neconventionale).


Compania Viessmann este prezenta pe piata din Romania din 1998, ca reprezentanta oficiala a companiei germane cu acelasi nume. Printre competitorii companiei pe piata locala se numara Baxi, Vaillant, Romstal sau Bosch.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri