Extinderea marilor lanturi de magazine nu va provoca falimentul micului comert, sint de parere expertii din domeniu. „Conceptia, emisa recent, care indica disparitia micului comert lichidat de marile lanturi de supermagazine, este idealista si nu se confirma nicaieri in Europa“, a declarat Artur Silvestri, profesor de gestiune imobiliara la UFI Bruxelles. Silvestri mai spune ca micul comert este o afacere cautata atit in Bucuresti, cit si in strainatate. „Mic-gross-ul este o afacere fara fluctuatii considerabile. In aceasta categorie intra minimarketul, barurile, agentiile de turism, case de schimb valutar, precum si agentii de turism, de asigurari si chiar cafenele, cofetarii“, a precizat Silvestri, adaugind ca acest gen de afaceri, in Europa, sint conduse preponderent de catre emigranti.

Vadul e important, dar necotat

Cel mai important pentru dezvoltarea unei afaceri este, dupa cum spune Silvestri, vadul comercial, care, in Romania, este evocat, dar nu este cotat in pretul chiriei.

Citeste si:

In Franta, vadul comercial se plateste

„In marile capitale europene, la Paris in special, insasi ideea de vad se vinde si se traduce prin valoarea ce se include in pretul de chirie, concesiune si, arareori, vinzare. Procesul acesta se va dezvolta insa si in Romania, astfel incit potentialul de vinzare prin consum ridicat, singularitatea zonala vor deveni criterii si repere din ce in ce mai des invocate cu cit se va dezvolta piata generala“, a mai spus Silvestri. In materie de preturi pentru inchiriere, deoarece, de obicei, aceste spatii se inchiriaza, nu se vind, fiind o sursa constanta de venit pentru proprietar, o adevarata „masina automata de facut bani“, valorile sint, la rindul lor, suficient de ridicate, dar decizia de a le prelua se produce rapid.

Mari in absolut, uneori pina catre 55-60 de euro pe metru patrat, chiriile ramin mici in relativ, pentru ca de obicei aceste spatii sint de dimensiuni reduse, iar rata de profit este mica.