Cel mai des utilizat mijloc de comunicare interna in companiile de dimensiuni mari sunt e-mail-ul si intranetul (n.r. - o retea formata din toate calculatoarele din firma). Pentru anuntarea promovarilor, unele companii aleg mesageria electronica, majoritatea companiilor straine oferind adrese de e-mail personalizate. Acest sistem este una dintre cele mai eficiente comunicari. ,In urma unui studiu intern, am aflat ca 90 la suta din angajati citesc e-mail-ul in cel mult 48 de ore de la trimitere", spune Mugurel Radulescu, director de comunicare la Coca-Cola Romania. Reteaua interna este un alt mijloc de comunicare interna des utilizat, prin care angajatii au acces la datele de contact ale colegilor lor, posturile vacante, stiri din bransa, poze de la petrecerile firmei, rapoarte despre vanzari. ,Transmiterea unui mesaj catre 2200 de oameni poate fi o sarcina dificila, pentru care apelam de regula la intranet sau la reviste interne", ne-au precizat reprezentantii A&D Pharma.

La hypermarketuri, e mai ieftin cu difuzoare

In cazul hypermarketurilor, comunicarea cu angajatii se face, pe langa mijloacele numite mai sus, prin instalatii de difuzoare, care au acoperire peste tot: de la toaleta pana la camere tehnice, depozite. ,Am ales aceasta cale de comunicare pentru ca echiparea fiecarui angajat cu mobil sau pager ar fi implicat costuri mai mari. Aceasta solutie prin difuzoare este mai practica, toti angajatii putand fi anuntati", ne-au declarat reprezentantii unui hypermarket din Capitala.