Caroli Foods Group si Campofrio Food Group au anuntat semnarea acordurilor de fuziune a operatiunilor celor doua companii, in forma unui joint venture, in Romania si teritorii invecinate care includ Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Ucraina si Turcia.

Acest joint venture va crea cea mai mare companie de pe piata produselor din carne procesata din Romania, cu o cota de piata cumulata de peste 16% si o cifra de afaceri care depaseste 120 milioane de euro. In timp ce Romania va ramane principala piata de desfacere, noul joint venture intentioneaza sa isi dezvolte prezenta si in zona Europei de Sud-Est.

“Cu o crestere in 2009 de 6% in volum si cu un nivel al preturilor relativ constant, piata mezelurilor din Romania este un segment cu un potential sigur, desi nu prezinta o dinamica excelenta. In viitor, ma astept ca aceasta piata sa prezinte o tendinta de temperare a consumului, data de o anumite maturizare a cererii. In schimb, o schimbare a structurii pietei este inevitabila”, a declarat pentru Wall-Street Andrei Cretu (foto).

Actiunile noii companii vor fi detinute in proportie de 51% de catre Caroli Foods Group si de 49% de catre Campofrio Food Group, care a achizitionat un pachet de actiuni in numerar pentru a detine participatia de 49% in cadrul noului joint venture. In schimb, fiecare dintre cele doua companii pot achizitiona in timp pachetul integral de actiuni al noii entitati.

Noul grup va avea un consiliu director format din 5 membri, reprezentanti ai Caroli Foods si Campofrio, care va fi prezidat de Talal El-Solh. Haluk Akdemir, in prezent CEO al Caroli Foods, va deveni Chief Executive Officer al noului joint venture. Compania va opera sub numele de Caroli Group Foods.

In opinia lui Andrei Cretu, cele mai importante raman insa strategia si integrarea post-fuziune a celor doua companii. Aceasta trebuie sa imbine deopotriva abordarea comerciala si implicit regandirea portofoliului de produse si clienti, cat si eficientizarea operatiunilor.

“Acest ultim capitol trebuie sa aiba o abordare unitara si sa trateze atat probleme de achizitie si potentiale economii de scara, dar si optimizarea distributiei (incluzind logistica, optimizarea rutelor, regandirea nivelurilor de servicii in functie de tipul de clienti, etc.)”, spune Cretu.

Reprezentantul AT Kearney subliniaza faptul ca problema costurilor operationale devine una critica pentru producatori, odata cu accentuarea presiunii asupra marjelor si a schimbarii structurale de-a lungul lantului valoric: de la furnizorii de materie prima si pana la distribuitori si retaileri.

In plus, presiuni asupra producatorilor vin si din partea marilor lanturi de retail care contraataca cu marci proprii. “Desi este un inceput timid, acesta este sustinut de preferinta crescanda a consumatorilor asupra produselor de tip «value for money»”, afirma Andrei Cretu.

Alaturi de Caroli Foods Group printre cei mai importanti jucatori din piata mezelurilor se numara CrisTim, Aldis si Elit Cugir.

Mariajul Caroli-Campofrio face valuri in piata mezelurilor. Ce urmeaza?

Mariajul Caroli-Campofrio face valuri in piata mezelurilor. Ce...