Decizia a fost pronuntata in data de 4 martie, relateaza NewsIn.

Astaldi a facut recurs dupa ce Curtea de Apel Bucuresti i-a respins, in data de 25 februarie 2009, actiunea impotriva Ministerului Transporturilor, in care contesta licitatia de atribuire pentru lucrarile la infrastructura rutiera si feroviara de acces la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin.

In data de 7 noiembrie 2008, comisia de evaluare din cadrul Ministerului Transporturilor (MT) a deschis ofertele pentru constructia infrastructurii rutiere si feroviare de acces la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin depuse de cinci consortii respectiv FCC Cconstrucccione- Alpine Bau- Thales, Astaldi-Swietelsky-Euroconstruct- Ansaldo, Colas-Leonhard Weiss, Azvi-Vimac si Impresa Pizzarotti-Construzione Linee Ferroviarie.

Comisia de evaluare din MT a luat decizia, la acea data, ca in urma evaluarii ofertelor primite pentru proiectul mai sus mentionat, conform unor prevederi legale ca oferta tuturor participantilor a fost declarata inacceptabila deoarece nu indeplinesc cerintele minime de calificare cu privire la experienta minima a personalului cheie propus in oferta. Astfel, au fost descalificate toate cele cinci consortii.

Dupa aceasta decizie, au fost chemate sa depuna ofertele doar doua dintre aceste consortii, si anume Azvi -Vinmarc, care a deschis licitatia cu suma de 66,9 milioane euro si Astaldi-Swietelsky- Euroconstruct- Ansaldo, cu suma de 74,2 milioane euro.

Potrivit unor surse din agentia de implementare Ex- ISPA din cadrul MTI, in data de 20 ianuarie 2009, comisia de evaluare aplicand criteriul, respectiv pretul cel mai mic, a decis sa acorde contractul pentru lucrarile la podul Calafat Vidin consortiului Azvi -Vimac pentru suma de 66.900.285,70 euro, la care se adauga TVA in valoare de 12.711.054, 28 euro.

Potrivit ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, care s-a intalnit in 24 februarie 2009 cu omologul sau bulgar, acesta a spus ca "Romania va face toate demersurile necesare sa termine cat mai repede lucrarile de transport rutier si feroviar la care s-a angajat. In prezent, licitatia pentru stabilirea constructorului pe partea romaneasca a fost contestata de firma Astaldi".

"La noi, in Romania, contestarea licitatiilor este un sport national. In prezent, se bat doua oferte, una este de 67 milioane de euro si cealalta de 72 de milioane. Ceea ce este sigur este termenul limita in care trebuie finalizate lucrarile la infrastructura pe teritoriul Romaniei si anume 31 decembrie 2010", a mai declarat Berceanu, referindu-se la stadiul lucrarilor in care se afla podul.

Premierul Emil Boc a declarat pe 26 februarie a.c., dupa ce a vizitat santierul podului Calafat-Vidin, ca lucrarea trebuie finalizata pana in iunie 2011 si a avertizat ca persoanele responsabile care nu isi fac treaba vor fi sanctionate "financiar si politic".

"Ce am vazut aici nu imi place. Se pierd bani europeni. Anul viitor in iunie trebuie sa avem podul gata (...) Cine crede ca avem timp de pierdut se insala. Cine nu isi face treaba va fi sanctionat financiar si politic", a declarat Boc.