Cea mai mare comanda primita in 2009 de la o singura persoana (client final) pentru amenajarea unei bucatarii a fost de 11.797 euro, reprezentand un sistem complet de echipamente necesare. Tot anul trecut produsele vedeta din portofoliul Franke, care comercializeaza sisteme complete de bucatarie, au fost sisteme Crystal, la pretul de 4.700 de euro, si hotele Faber, cu preturi de la 1.600 de euro.
Anul trecut sustinerea cifrei de afaceri a Franke Romania, filiala locala a grupului elvetian care comercializeaza sisteme complete de bucatarie, a venit dinspre segmentul de produse high-end, vanzarile ramanand in 2009 la acelasi nivel cu cel din 2008. Potrivit lui Florin Porojan (foto), directorul general al Franke, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o scadere sub cea raportata de piata de profil, de 40%, insa nu a oferit detalii suplimentare privind rezultatele financiare.

“In plus, in 2009, cea mai mare comanda primita de un partener, de la o singura persoana (client final) pentru amenajarea unei singure bucatarii a fost de 11.797 euro (pret recomandat cu TVA inclus) reprezentand un sistem complet de echipamente necesare unei bucatarii (chiuveta inox+cristal, baterieinox - cu senzor, plita cristal, cuptor multifunctional inox, cuptor cu aburi inox, hota cristal+inox, combina frigorifica side by side din inox, masina de spalat vase, cuptor cu microunde combinat inox si cateva accesorii: tocator de resturi vegetale – cu radiocomanda, dispersor detergent, produse de intretinere)”, explica Porojan.

Printre produsele care inregistreaza cele mai mari vanzari se numara sistemul Crystal (compus din compus din chiuveta, baterie, plita, cuptor, hota-o combinatie extrem de eleganta intre otel inoxidabil si cristal), combina frigorifica side by side, respectiv hotele Faber (gama ce include si hota cu aer conditionat incorporat, hota cu televizor incorporat - Internet, camera web).

In paralel, segmentul de produse medium-high a suferit o diminuare a volumelor de vanzari, diferenta care s-a reflectat in mod direct asupra cifrei de afaceri.

“Daca e sa gasim o explicatie pentru ce s-a intamplat pe acest segment, putem spune ca aici s-a resimtit in mod direct efectul crizei ce a afectat populatia, la nivel de venituri, incredere in evolutiile ulterioare, generand astfel un control mult mai atent al resurselor. In 2009, cei care isi facusera planuri pentru utilarea sau schimbarea echipamentelor incorporabile de bucatarie au amanat aceste proiecte”, spune oficialul Franke Romania.

Anul trecut compania a adoptat o politica “prudenta” de dezvoltare, astfel incat extinderea portofoliului s-a realizat dupa o serie de analize in ceea ce priveste modificarile aparute la nivel de consum. Franke nu a renunta la largirea gamelor de produse comercializate, insa momentul introducerii lor in portofoliu a fost devansat din cuza unor analize care au aratat mentinerea potentialului de dezvoltare pe segmentul de sisteme high-end.

Pentru acest an compania vizeaza o crestere a afacerilor de 10%, in linie cu evolutia pietei de electrocasnice incorporabile.

“In 2009 consumatorii au fost mult mai prudenti in a-si cheltui economiile. Cei care au dispus de bani nu i-au mai cheltuit cu atat de mare lejeritate ca in anii trecuti, astfel ca decizia de cumparare, indiferent despre ce era vorba, a fost luata mult mai greu sau chiar a fost amanata. Pe fondul acestui comportament, in 2010 cea mai mare provocare este sa ii determini pe aceia care si-au economisit resursele financiare sa le foloseasca”, crede Florin Porojan.

Spre deosebire de inceputul anului trecut, primele trei luni din 2010 s-au caracterizat printr-o crestere a cererii, in timp ce la nivel de comportament se observa o pregatire “mult mai temeinica a cumparatorului care stie exact ce vrea, dar are nevoie si de sfaturile unui designer de specialtate”, spune Porojan.

Potrivit acestuia, piata sistemelor incorporabile de bucatarie a atins in 2009 punctul maxim al crizei financiare, in prezent existand semnale ale unei reveniri “timide” a industriei.

“Semnalele din ultima perioada in sensul revenirii apetitului pentru consum al populatiei, dezghetarea creditarii arata evident o revenire a economiei. E adevarat una timida, insa suntem optimisti ca ne indreptam catre iesirea din criza”, considera Florin Porojan.

In opinia sa, cel mai buna perioada pentru afacerile Franke Romania a fost 2007-2008, Porojan afirmand ca nu crede ca vom mai asista curand la un nou varf similar acelei perioade.

“Este de mentionat insa, ca ar fi de preferat sa se ajunga la o situatie de echilibru, la o maturizare a pietelor, astfel incat economia sa functioneze pe baze solide de productivitate. Piata sistemelor incorporabile de bucatarie are un potential imens de dezvoltare, daca ne gandim ca se afla inca intr-o faza de inceput, comparativ cu tari precum Germania sau Italia, unde segmentul de built-in reprezinta in jur de 50% din totalul pietei de electronice si electrocasnice. Insa Romania a facut progrese importante, ajungand la o cota de 10%-12% pe acest segment, de la sub 5% in urma cu 5 ani”, declara Florin Porojan.

Florin Porojan a preluat conducerea Franke Romania in luna aprilie 2009, dupa plecarea lui Valeriu Cobaschi. Porojan a ocupat anterior diferite functii in cadrul unor companii precum Wrigley Romania (1996-1999), Laro Distribution (1999-2001) si Electrolux Romania (2001-2009).

Franke Romania, parte a diviziei Kitchen Systems Group a Franke Artemis, activeaza pe piata locala din 1998. In prezent compania detine in portofoliu peste 1.000 de coduri de produse diferite. Sistemele de bucatarie includ toate echipamentele necesare unei bucatarii: chiuveta, baterie, plita, cuptor, hota, masina de spalat vase, combina frigorifica, cuptor cu microunde si alte accesorii. Produsele comercializate de companie sunt produse in proportie de 95% in Italia, iar restul sunt importate din Scotia, Germania si Elvetia. Franke Romania desfasoara activitati de export in Moldova si Serbia.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri