Asociatia Studenteasca “Voluntari pentru Idei si Proiecte” a anuntat recent, in cadrul Galei 2005 pe studentii anului, castigatori ai Premiilor de Excelenta in Economie, Jurnalism si Arhitectura”, SIVECO Romania fiind partener unic la sectiunea jurnalism.

Evenimentul, organizat de Asociatia Studenteasca “Voluntari pentru Idei si Proiecte” impreuna cu partenerii sai: Siveco Romania, Carpatcement HeidelbergCement Group si Bancpost, a reunit peste 150 de firme partenere, colaboratori, membrii VIP si participanti la proiectele organizatiei.

Gala a debutat cu ceremonia de premiere a castigatorilor competitiei nationale “Studentul Anului”, sectiunile economie, jurnalism si arhitectura.

Aflat la a patra editie, proiectul a provocat incepand cu acest an, studentii pana in 25 de ani, inscrisi la o facultate cu profil economic, de jurnalism si de arhitectura sa participe la competitia care premiaza cu 1000 de euro acel student dezvoltat multilateral. In evaluarea studentilor a fost luata in considerare activitatea academica (20%), activitatea extracurriculara (40%) si lucrarea practica (40%).

“Studentul Anului” la sectiunea economie este Alin Valentin Angheluta, inscris in anul 1 la doctorat, in cadrul facultatii de marketing din Academia de Studii Economice, Bucuresti.

Cu un CV impresionant si foarte multe activitati extraccuriculare diversificate, “Studentul Anului“ s-a remarcat prin concluziile formulate la cele doua probe de concurs.
La prima proba, un articol de analiza economica cu tema “Accesul businessului romanesc in Europa”, castigatorul afirma ca: “Folosirea pe scară mai largă a unor sisteme moderne de management şi a unor tehnici moderne de marketing, precum şi protejarea proprietăţii intelectuale sunt imperative pentru companiile româneşti cu ambiţii europene.”
A doua proba de concurs, un eseu cu tema: “Profilul managerului roman astazi si dupa 2007” a provocat raspunsul: “ După 2007 managerii români vor fi mult mai preocupaţi de legislaţia şi reglementările din domeniile în care activează. Standardizarea impusă de UE va fi un castig – certificările, standardele de calitate, regulile şi procedurile, deşi vor fi iniţial refuzate, vor fi asimilate de către salariaţi [...] Tot mai mulţi manageri vor face apel la inovaţii. Din păcate, deşi românii sunt un popor foarte creativ, inovaţia implementată în România este de obicei generată şi comunicată de sus în jos.”

Partea practica a aplicatiei a fost jurizata de Dl. Daniel Daianu.
Premiul de 1000 de euro la sectiunea economie a fost oferit de Bancpost.

„Studentul Anului” la sectiunea jurnalism este Marius-Adrian Hazaparu, masterand anul 1 la Psihologie si stiintele educatiei, specializarea Relatii Umane si Comunicare in cadrul Universitatii„ ALEXANDRU IOAN CUZA”din Iasi.
La sectiunea jurnalism, probele de concurs au fost trei: un editorial cu tema “Rolul social al presei romanesti”, un eseu cu tema: “Etica unui jurnalist, comunicator sau om de PR ” si un articol cu
tema: „ Rezultatele invatamantului universitar romanesc”.

Am selectat cateva fragmente din lucrarea castigatorului:
„Identitatea dintre comunicator, om de PR si jurnalist devine incerta. In fapt, problema nu e chiar atat de grava, decat poate doar la noi, unde inca mai supravietuieste formula „bun la toate”. Asadar, ziaristul, pe langa informator, isi asuma si rolul de formator. Ba mai mult, gaseste potrivit ca „public relations” suna mai bine decit simplul si fadul „jurnalism” si, de ce nu?, PR-ist i-ar sta mult mai bine. E confuzia grava care scrie o pagina destul de gri a presei romanesti. Sa nu uitam ca peste tot in Occident, zonele multiplelor sfere ale jurnalismului sint clar delimitate: „Yellow press” sau „La prensa amarilla” a fost si ramane un curent jurnalistic recunoscut, chiar daca acuzat de lipsa scrupulozitatii, in abordarea domeniului vietii private. Romania, ca de obicei, „sare” anumite etape, preferand forma. Fondul e lasat, asa, mai deoparte, ascuns de ochiul critic al cititorului de presa. „

„Avem un invatamant universitar performant, ar striga la unison multe dintre cadrele didactice din institutiile de invatamant superior romanesc. Sa nu ne mintim, chiar daca o facem frumos si delicat, privind in oglinzi care reflecta, preferential, orice altceva, mai putin realitatea. Procesul Bologna, ultima mare reforma a invatamantului universitar romanesc, vine parca prea „din senin” si prea devreme, intocmai unei ninsori in plina toamna, lasandu-ne asa, fara drept de apel. Ne consolam cu totii, spunandu-ne ca o sa fie bine, dupa o ciudata psihologie a gandirii pozitive. Desi pomenita de cel putin un an de mai toti rectorii universitatilor, fie acestea de stat ori particulare, „Bologna” inca starneste controverse si ambiguitati intre cei care tin (sau scapa?) fraiele invatamantului superior de la noi. ”
Lucrarile au fost jurizate de Dl. Mircea Vasilescu, redactor-sef la revista „Dilema Veche”.
Premiul de 1000 de euro la sectiunea jurnalism a fost oferit de Siveco Romania.

Castigatorul la sectiunea arhitectura este Klaus Birthler, student in anul VI la facultatea de Arhitectura si Urbanism, din Cluj-Napoca.

Beneficiar al unei burse de studiu Copernicus in Hamburg, in anul 2004, castigatorul a fost apreciat la proba practica intitulata „Limbajul Arhitectural al Betonului” ca „a surprins in cateva cuvinte ambivalenta materialului, in plus are si condei si activitate in domeniu foarte bogata”, verdict dat de d-na arhitect Andreea Urziceanu, de la Aximetrix.
Premiul de 1000 de euro a fost oferit de Carpatcement HeidelbergCement Group.

Daniela Staicu, project manager „Studentul Anului” a declarat in incheierea ceremoniei de premiere ca acest proiect urmareste sa creeze o comunitate de tineri de exceptie atat prin activitatea academica cat si prin activitatile extracurriculare, initiativa si inovatie: „ Studentul Anului este inteligent, activ, permanent in valtoarea evenimentelor si vizionar. La urmatoarea editie promitem si mai multi studenti ai anului.”

Gala Premiilor de excelenta s-a continuat cu premirea castigatorilor concursului national „Premiilor profesionle Carpatcement” organizat in parteneriat cu Carpatcement HeidelbergCement Group. Premierea celor sase studenti castigatori cu 1000 euro, 600 euro si respectiv 400 euro s-a incheiat cu discursul Dl. Director Carpatcement, Dl. Mihai Rohan.