Firma de consultanta de brand si design Seed Consultants, partenerul local al companiei germane de branding Landor, a realizat numele, identitatea vizuala si aplicatiile grafice pentru noul brand din portofoliul Final Distribution, intitulat Novatik. Seed Consultants este cunoscuta pe piata locala dupa ce a realizat brandingul ambiental pentru Petrom City, sediul de 130 de milioane de euro al celei mai mari companii din Romania, precum si pentru proiectele cu Scandia Food, Angst sau Ruukki.

“Procesul de creare a noului brand a durat aproximativ cinci luni, perioada in care au avut loc mai multe analize ale organizatiei si ale angajatilor. In medie, a fost o nevoie constanta de minimum cinci oameni pe acest proiect. Comparativ, pentru Petrom am lucrat mai mult de un an, datorita marimii organizatiei si faptului ca a trebuit sa integram angajatii OMV si Petrom sub aceeasi cultura organizationala. A fost de nevoie de o echipa mult mai numeroasa de consultanti, atat din tara, cat din diverse state europene”, spune Roxana Iancu, senior brand consultant in cadrul Seed Consultants.

Final Distribution colaboreaza cu firma de consultanta de brand si design inca din 2009, an din care au inceput sa fie vizibile mai multe modificari in gama de culori folosita pentru reprezentarea logoului companiei.

“Intrarea noastra pe segmentul de productie de jgheaburi si burlane a venit firesc, pentru ca este o gama de produse care se completeaza cu celelalte branduri din portofoliu. Ne gandeam la acest lucru de cativa ani, insa a durat mult pana am inceput efectiv sa producem in contextul in care a trebuit sa analizam foarte bine implicatiile acestei decizii”, spune Dan Mircescu, director general si proprietar al Final Distribution.

Unitatea de productie ocupa o parte dintr-un teren de peste 14 hectare din orasul Baicoi (judetul Prahova). Pe acelasi teren se mai afla birourile Final Distribution si un spatiu de depozitare in care s-au investit peste 800.000 de euro in ultimii ani.

Utilajele de productie si tabla (materia prima) sunt aduse din Finlanda.

Citeste si:

“In acest moment, producem circa 85% din componentele de care avem nevoie, iar pana la sfarsitul anului ne-am propus ca 95% din productia de componente sa fie realizata in Romania”, mentioneaza Mircescu. Compania si-a bugetat pentru acest lucru investitii de peste 300.000 de euro in 2011.

Final Distribution si-a propus vanzari de un milion de euro pe zona de jgheaburi si burlane, in conditiile in care estimeaza o cifra de afaceri de 4,8 milioane de euro pentru 2011. Piata de jgheaburi si burlane este estimata de Mircescu la 20 de milioane de euro, 70% fiind importuri.

Compania a realizat o cifra de afaceri de patru milioane de euro in 2010, in scadere cu 5% fata de 2009.

Importatorul tiglelor Gerard a ratat tinta de crestere pentru 2010

Importatorul tiglelor Gerard a ratat tinta de crestere pentru 2010

Pana in prezent, Final Distribution activa ca importator al tiglelor cu acoperire de piata naturala Gerard (Noua Zeelanda), membranelor de protectie pentru acoperisuri si fundatii Delta (Germania) si ferestrelor de mansarda Keylite (Irlanda de Nord).