Potrivit raportului, intre 2012 si 2016, pietele emergente (China, India, Brazilia, Rusia Africa de Sud sau Turcia) vor genera, in medie, o crestere de 1,2 trilioane de dolari pe an, din cheltuielile de consum, in economia globala, in timp ce pietele dezvoltate (SUA, Japonia, Germania, Franta, Olanda sau Suedia) vor adauga doar aproximativ 700 miliarde de dolari.

Raportul examineaza implicatiile economice asupra afacerilor, de la schimbari in consumul global, cu accent pe relatia dintre consum si crearea valorii intr-o economie de piata.

„Cererea din partea consumatorilor stabileste, in ultima instanta, daca afacerile, dupa ce au realizat investitiile necesare pentru dezvoltarea produselor si a serviciilor lor, au reusit sa creeze valoare”, a declarat Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Global Economic Advisor, MasterCard Worldwide.

Intre 2008 si 2016 ponderea consumului casnic pe pietele dezvoltate va scadea de la 77,4% in 2008, la 58,3% in 2016, in timp ce contributia pietelor emergente va creste de la 19,5%, in 2008, la 38,7%, in 2016.

Procentul pietelor in tranzitie va ramane neschimbat. Impreuna, aceste trei categorii de piete inglobeaza cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global.

Raportul constata ca intre 2000 si 2008 pietele dezvoltate au reprezentat 88,2% din cresterea globala a cheltuielilor discretionare, in timp ce pietele emergente au reprezentat doar 9,2%, urmate de pietele in tranzitie, cu 2,6%.

Citeste si:

In urmatorii cinci ani, ponderea cresterilor in cheltuielile discretionare dintre pietele dezvoltate si cele emergente va fi aproximativ egala (49,0% versus 47,8%) , iar aceasta schimbare va avea un impact puternic asupra afacerilor.

„Este un moment de referinta - foarte posibil, pentru prima oara in istorie, consumatorii din pietele emergente au aceeasi contributie cu consumatorii din pietele dezvoltate”, a spus Dr. Hedrick-Wong, Global Economic Advisor la MasterCard Worldwide.

Conform raportului, consumul casnic in pietele emergente va fi de aproximativ doua treimi din cel al pietelor dezvoltate, pana in 2016, de la un sfert, in 2008.

Se estimeaza ca grupul de „consumatori activi”, definiti ca persoane cu varste intre 15 si 65 de ani, va continua sa creasca in urmatorii ani pe pietele emergente, in timp ce pe pietele dezvoltate nu se asteapta schimbari.

Astfel, segmentul de consumatori tineri va influenta vital afacerile in materie de tendinte tehnologice, implicand informatii si canale de marketing.

„Pietele emergente sunt gata sa preia conducerea in anii care urmeaza. Acest lucru pozitioneaza consumatorul din pietele emergente si la conducerea inovatiilor tehnologice”, a adaugat Dr. Hedrick-Wong.