Un numar de cinci proiecte de infrastructura vor fi demarate in circa doua luni de zile, in urma aprobarii, miercuri, in sedinta de Guvern, a principalilor indicatorii tehnico-economici pentru aceste obiective de infrastructura, a anuntat premirul Calin Popescu Tariceanu.

"Am aprobat prin Hotarare de Guvern indicatorii tehnico-economici la o serie de obiective de infrastructura, etapa finala pentru demararea proiectelor. Urmeaza organizarea licitatiilor, procedura rapida - 36 de zile, dupa care incep lucrarile", a declarat primul ministru., citat de Rompres.

In sedinta de miercuri au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru proiectul DN1 si centura rutiera in zona de nord a Capitalei, cel pentru fluidizarea traficului pe DN1 cu centura municipiului Bucuresti, cu pasajul peste calea ferata de la Otopeni, de cel referitor la reabilitarea DN2 Focsani - Ojdula, cel privind centura de ocolire a oratului Cluj si pentru proiectul autostrazii Bucuresti Brasov - 173 km, una dintre rutele de transport cele mai importante

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a primit in plus, la rectificarea bugetara, circa 6.000 miliarde lei vechi pentru finantarea proiectelor de infrastructura si calea ferata.

Guvernul va investi, in urmatoarea perioada, preponderent in autostrazi si sosele

Majoritatea investitiilor cu bani de la buget, in urmatoarea perioada, va fi indreptata spre realizarea proiectelor de infrastructura rutiera, potrivit listei obiectivelor de investitii pentru infrastructura de transport ce urmeaza sa se execute in perioada 2006-2008.

"Prioritatea Guvernului este dezvoltarea retelei de autostrazi a Romaniei. Astfel, majoritatea obiectivelor de investitii aprobate pentru perioada 2006-2008 sunt proiecte de infrastructura rutiera: autostrazi, sosele de centura", a precizat purtatorul de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu.

Citeste si:

Finantarea lucrarilor de infrastructura rutiera ce se vor executa in 2006 va fi facuta, in transe, din bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Totodata, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale este abilitata sa intreprinda toate masurile necesare inceperii lucrarilor.

Obiectivele de investitii pentru perioada 2006-2008 sunt autostrazile Bucuresti - Ploiesti, Ploiesti - Comarnic si Comarnic - Brasov (Cristian). De asemenea, pe lista se mai afla drumul de legatura Cristian - Ghimbav, reabilitarea autostrazii Bucuresti - Pitesti si finantarea autostrazii Transilvania.

In perioada 2006-2008, se va investi in centura Ploiesti Vest, centura Bucuresti (DN1A-DN1-DN2), centura Bucuresti - Pasaj suprateran cale ferata Otopeni, centura Bucuresti (DN 1A-DN7) si in 27 de centuri ocolitoare, fara studii de fezabilitate.

Tot pe lista obiectivelor de investitii mai figureaza DN 1A - Buftea - Sacele, largirea la patru benzi a drumului Petea - Satu Mare, DN 73D (Mioveni), reabilitarea DN 2D, portiunea Focsani - Ojdula, dar si reabilitarea drumului Cernavoda - Basarabi - Constanta. Tot in perioada 2006-2008 este prevazuta acelerarea finalizarii sectorului IV de autostrada Drajna - Fetesti si a sectorului V Fetesti - Cernavoda si pregatirea proiectelor pentru accesarea fondurilor structurale, inclusiv elaborarea studiilor de fezabilitate pentru proiectele tehnice pentru sectoarele rutiere ale coridorului IX si alte sectoare rutiere din Moldova.

Potrivit listei obiectivelor de investitii, pentru infrastructura de transport este prevazuta fluidizarea traficului pe DN 1 si pe centura rutiera a Bucurestiului si dezvoltarea capacitatii feroviare a portului Constanta Sud. Proiectele prevazute in actul normativ fac parte din Programul de accelerare a actiunilor de construire, modernizare si reabilitare a infrastructurilor rutiere, feroviare si navale de transport.

Sumele aferente celor 30 de lucrari de infrastructura rutiera, pentru anul in curs, au fost prinse in bugetul MTCT.