Taxa de prima inmatriculare a masinilor reprezinta o masura de protejare a mediului, dar nivelul acesteia nu trebuie sa fie unul excesiv, a declarat ministrul mediului, Sulfina Barbu, intr-o conferinta de presa.
"Nivelul taxei este in prezent excesiv, dar taxa propusa initial de Guvern este suportabila", a spus Sulfina Barbu. Ministrul a precizat ca, in prezent, reprezentantii Ministerului de Finante discuta cu reprezentantii Uniunii Europene modificarea cuantumului taxei de prima inmatriculare. Potrivit Sulfinei Barbu, taxa va fi prezentata in sedinta de Guvern, de miercuri, informeaza NewsIn.

Presedintele PD, Emil Boc, a declarat, luni seara, la Antena 3, ca PNL, PD si UDMR au decis intr-o sedinta a Coalitiei modificari asupra taxei de prima inmatriculare, dupa ce PD a cerut suspendarea acesteia.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a anuntat, vineri, ca taxa de prima inmatriculare auto nu va fi eliminata, ci doar diminuata, prin modificarea Codului Fiscal, dupa ce autoritatile romanevor purta discutii cu oficialii europeni despre nivelul taxei.

In vara lui 2006, la dezbaterea in Parlament a Codului Fiscal, majorarea taxei a fost sustinuta nu numai de Finante, prin ministrul Sebastian Vladescu si secretarul de stat Catalin Doica, ci si de catre senatorii si deputatii tuturor partidelor. Parlamentarii au aprobat masura, considerand-o binevenita pentru industria autohtona de automobile si chiar au fost de acord sa majoreze progresiv nivelul taxei pentru masinile fara Euro 4.

Initiativa de a mari pragul dintre masinile Euro 4 si celelalte printr-o taxa prohibitiva a pornit tocmai de la APIA, dupa cum a fost prezentata de Finante in fata parlamentarilor din comisiile de buget-finante. Presedintele Comisiei de specialitate din Camera Deputatilor, Mihai Tanasescu, fost ministru de finante in guverbul PSD, a sustinut prevederea si chiar i-a indemnat pe colegii sai sa o voteze, motivand ca vine in ajutorul industriei romanesti de masini.

Cuantumul taxei a fost majorat de cateva ori, prin concursul parlamentarilor, pentru masinile mai vechi de sase ani care, evident, nu au euro 4. In cazul masinilor noneuro taxa de inmatriculare creste pentru cele cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cmc de la 2.444 euro la 4.000 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa creste de la 4.584 euro la 7.500 euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri