Vacanta pentru romani este un prilej de odihna, recuperare fizica, sociala si spirituala, acestia optand in proportii relativ egale pentru locuri izolate, linistite sau locuri pline de oameni, conform studiului Metro Media Transilvania (MMT).

Potrivit studiului, 29% din romanii care au fost intervievati au declarat ca intentioneaza sa isi petreaca concediul din acest an in tara, in timp ce 45% au spus fie ca nu au concediu, fie nu si-au ales inca o destinatie. Alti 13% au precizat ca vor merge in strainatate, dintre acestia 8% urmand sa aleaga o tara din Uniunea Europeana.

Totodata, studiul releva faptul ca 81% dintre cei intervievati nu au calatorit in strainatate. Din cei 18% care au spus ca au calatorit in afara granitelor, numai 15% au remarcat afise sau clipuri TV care faceau publicitate Romaniei. De asemenea, 86% au fost multumiti de modul in care s-au comportat strainii, iar doua treimi au spus ca nu le-a fost rusine sa isi recunoasca originea. Aproximativ o treime dintre romani au beneficiat de servicii sau produse de o mai slaba calitate decat cele similare din tara.

Informatii legate de locurile unde si-ar putea petrece vacanta au obtinut din mass-media 39% dintre cei intervievati, in timp ce numai 7% au spus ca au folosit internetul pentru a se documenta pentru concediu.

Citeste si:

Peste 70% dintre subiecti au declarat ca si-ar dori sa viziteze Delta Dunarii, statiunile balneoclimaterice, statiunile de schi din Muntii Carpati, manastirile din Moldova, orasele mediavale din Transilvania, satele tradtionale, vestigiile istorice si Castelul Bran. Pentru romani, Capitala prezinta cel mai scazut grad de atractivitate turistica, 52% fiind putin sau deloc interesati sa o viziteze.

In privinta destinatiilor externe, romanii s-au declarat interesati de Grecia, Turcia si Ungaria. Pe de alte parte 47% din romani considera Bulgaria ca fiind o destinatie turistica mai putin sau deloc atractiva. Romania ocupa a doua pozitie in clasamentul tarilor europene, din punct de vedere a atractivitatii turistice cu o medie de 7,7. Germania, Italia, Franta si Marea Britania sunt tari despre care romanii spun ca au o imagine buna datorata economiei dezvoltate, nivelului de trai, culturii si turismului. La polul opus se situeaza Bulgaria, Albania si Republica Moldova care au imagini negative din pricina saraciei, instabilitatii politice sau subdezvoltarii economice.

Studiul a fost realizat in cursul lunii mai, pe un esantion de 1.104 persoane din 98 de localitati, marja de eroare fiind de +/-3%.