MT a realizat un raport privind cauzele accidentelor produse pe autostrada Bucuresti-Constanta din 6 iunie pe cele doua sensuri de rulare, raport in baza caruia s-au propus o serie de masuri.

Potrivit raportului, soferii nu au putut fi informati la timp de incediu prosdus in zona autostrazii, astfel incat acestia sa poata reduce viteza, din pricina faptului ca nu functiona sistemul de telecomunicatii si control al traficului. Sistemul a fost executat de compania spaniola Telvent Trafico y Transporte cu fonduri de la BEI si pus in functiune in august 2005. In perioada septembrie 2005-iunie 2006 sistemul nu a mai functionat, fiind repornit in vara anului 2006 pentru numai doua saptamani.

Sistemul nu a functionat si datorita furturilor de cabluri electrice de pe autostrada, compania spaniola inlocuind cablurile furate. Noua lucrare s-a ridicat la patru milioane euro, dar nu a fost platita deoarece nu a existat un contract incheiat intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si compania spaniola. Reprezentantii ministerului au declarat ca dupa refacerea sistemului au fost inregistrate noi furturi, fiind distruse sistemul de telecomunicatii si elementele de siguranta ale autostrazii.

Pe langa sistemul de telecomunicatii, nu functioneaza nici panourile de mesaje variabile, telefoanele de urgenta, sistemul de comunicatii radio si sistemul de dispecerizare.

Citeste si:

In urma raportului, Ministerul Transporturilor a decis sa aplice o serie de masuri menite sa rezolve problemele semnalate in analiza. Astfel, vor fi infiintate departamente speciale de interventie, se va reinfiinta in cadrul CNADNR Serviciului de Intretinere a Autostrazii si va fi repus in regim de urgenta sistemul de comunicatii si monitorizare a traficului. De asemenea, se are in vedere alocarea a 50 milioane lei pentru administrarea in conditii de siguranta a autostrazii Soarelui pana la finalizarea contractelor de concesionare a serviciilor de intretinere a autostrazii. In acelasi timp, MT va pune in functiune sistemul de comunicatii radio prin obtinerea a sase canale radio de la Inspectoratul General de Comunicatii si Tehnologia Informatiei.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat, joi, ca pe 17 iunie va fi semnat un protocol cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative privind un plan de actiuni pentru siguranta pe autostrada Soarelui.

Potrivit unei statistici intocmite de Directia Politiei Rutiere din cadrul Inspectoratul General al Politiei Romane, de la inceputul acestui an au avut loc 22 de accidente pe Autostrada Soarelui, soldate cu noua morti si 18 raniti.

Sase dintre cele noua decese in urma accidentelor inregistrate de la 1 ianuarie si pana in prezent au avut loc in ultimele zile. Astfel, accidentul in lant de vineri, 6 iulie, din cauza fumului rezultat in urma incendierii miristilor din imediata vecinatate a autostrazii s-a soldat cu un mort si 12 raniti. Sambata, 7 iulie, o alta persoana si-a pierdut viata dupa ce a intrat cu masina intr-o autocisterna stationata pe autostrada. Duminica, 8 iulie, o tanara a murit fiind proiectata de pe motocicleta condusa de prietenul sau pe carosabil, iar luni, 9 iulie, trei persoane au ars de vii, dupa ce masina in care se aflau, oprita imprudent intre banda intai si banda de urgenta, a fost lovita din spate de un camion.