Guvernul a aprobat, in sedinta de marti, proiectul de lege pentru aderarea Romaniei la Conventia privind definirea statutului scolilor europene, semnata la Luxemburg, la 21 iunie 1994 si intrata in vigoare la 1 octombrie 2002.

Scolile europene au fost infiintate in vederea asigurarii educatiei copiilor personalului angajat in institutiile comunitare. In calitatea sa de membru al Uniunii Europene, Romania poate sa adere la Conventia privind Statutul Scolilor europene.

In prezent exista 14 scoli, respectiv: Alicante, Bruxelles I, Bruxelles II, Bruxelles III, Bruxelles IV (incepand din septembrie 2007) Mol, Frankfurt, Karlsruhe, Munchen, Bergen, Varese, Culham, Luxemburg I si Luxemburg II, repartizate in Italia, Belgia, Germania, Olanda, Spania, Marea Britanie si Luxemburg.

In fiecare scoala, procesul de instruire cuprinde trei cicluri: prescolar, primar si secundar. Fiecare tara are dreptul la propria sectie lingvistica, daca se intruneste numarul necesar de elevi pentru constituirea unei sectii lingvistice, respectiv 75 de elevi in ciclul primar, dupa cinci ani de la deschidere si 84 in ciclul secundar, dupa sapte ani de la deschidere.

Citeste si:

Elevii scolilor europene se pot inscrie la sectiile deja existente sau la sectia nationala. Sectiunile lingvistice nationale se pot deschide si fara respectarea acestor criterii, in conditiile in care cheltuielile aferente se suporta de catre statul care solicita deschiderea.

Programele de invatamant ale diferitelor sectii lingvistice sunt identice, cu exceptia limbii materne. Bacalaureatul european este recunoscut in toate tarile membre, dar si in anumite tari, precum Elvetia si Statele Unite.

Modalitatile concrete de punere in aplicare a conventiei privind definirea statutului scolilor europene vor fi stabilite prin acte normative ulterioare.