Retaileri ajung sa importe si pana la 78% din cantitatea comercializata de fructe si legume, cum este cazul retelei Selgros Romania, deoarece productia autohtona a ramas una sezoniera, a declarat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), Alexandru Vlad.
Acesta a prezentat intr-o conferinta de presa, un studiu de caz prin care a aratat ponderea produselor importate din cantitatea totala de produse comercializate in magazinele Selgros Cash&Carry.

Potrivit acestui studiu, cea mai mare pondere este ocupata de sectorul fructelor si legumelor provenite in proportie de 78% din import. Dintre acestea, 75% din merele comercializate provin din import, la fel si 82.5% din rosii.

"Vorbim aici de fructe si legume care se produc si la noi in tara, dar pe care din pacate nu le putem comercializa in magazinele noastre, intrucat productia autohtona a ramas una sezoniera si nu putem oferi consumatorilor produse doar trei luni pe an", a spus Vlad.

Din totalul bauturilor comercializate de Selgros, 27% provin din import, in timp ce pe segmentul bauturilor spirtoase 33% din cantitate este importata. Pe segmentul carnii, 10% din cantitatea comercializata de carne proaspata este importata, 8,5% din cantitatea de preparate din carne si 85% din cantitatea de carne congelata, aceasta incluzand si sortimente precum pestele oceanic ce nu pot fi produse la noi in tara.

In ceea ce priveste alimentele de baza, 34% provin din import, la fel si 46% din conserve si 12% din produsele traditionale.

Potrivit lui Vlad, lactatele si branzeturile comercializate in magazine sunt produse aproape in totalitate in Romania.

Reprezentantul AMRCR considera ca in multe segmente de piata produsele romanesti isi vor mentine cota datorita gustului consumatorului care nu se schimba. Vlad a precizat ca este vorba de vin, mezeluri si branzeturi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri