"Starea infrastructurii ne protejeaza de concurenta operatorilor internationali deoarece este greu ca pe o infrastructura care nu da siguranta acestia sa respecte orarul de transport," a declarat Razvan Stoica, potrivit NewsIn.

Directorul general al CFR Calatori a precizat ca ar trebui sa avem material rulant cu care sa putem iesi pe piata externa, dar Ministerul Transporturilor si Infrastructurii mai are multe probleme pe care trebuie sa le rezolve la CFR Calatori.

O directiva europeana obliga Romania ca din 2010 sa liberalizeze piata transportului feroviar de calatori.

CRF Calatori a primit in 2009 o subventie de 35% din costul unui bilet in timp ce necesarul este de 60%, valoarea totala a fondurilor alocate de Guvern companiei, in 2009, fiind de 900 de milioane de lei.

"Am primit de la stat subventie ce a reprezentat 35% din costul biletului, dar necesarul ar fi de 60%, cat este media in Uniunea Europeana," a declarat Stoica.

Acesta considera ca pretul biletelor ar trebui majorat macar cu rata inflatiei de la ultima scumpire din 2007.

Potrivit lui Stoica, in luna august, s-a inregistrat o scadere a traficului de calatori cu 14% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.