In 2006, va fi data in folosinta autostrada ce leaga Drajna de Cernavoda. Pina in 2010 se va lucra la tronsonul dintre Cernavoda si Constanta. Iar cu Bechtel se tot renegociaza.

In 2006 vor fi dati spre folosinta 54,3 kilometri de autostrada. „Nu stiu cind, dar cu siguranta in 2006 vor fi date in folosinta tronsoanele IV si V din Autostrada Soarelui, adica portiunea ce leaga Drajna-Fetesti-Cernavoda“, ne-a spus Mihai Iuga, director tehnic in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Potrivit lui Iuga, pe tronsonul Fetesti-Cernavoda se va face mai degraba o reabilitare a drumului. Initial, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a anuntat ca in 2006 va fi dat in folosinta doar tronsonul V, Fetesti-Cernavoda, care masoara 17,3 kilometri, tronsonul IV, Drajna-Fetesti, care masoara 37 de kilometri, urmind a fi dat in folosinta in 2007. „Inseamna ca programul a fost reactualizat. Este valabila prognoza CNADNR“, a informat MTCT. Costurile portiunii de autostrada dintre Drajna-Fetesti-Cernavoda se ridica la 95,6 milioane de euro, finantarea fiind asigurata din fonduri ISPA si de catre Guvernul Romaniei. Tronsonul VI, Cernavoda-Constanta, va avea 50 de kilometri, va costa 100 de milioane de euro si va fi dat in folosinta in 2010. MTCT asigura finantarea in acest an, in 2007 vor fi facute licitatiile si tot atunci lucrarile vor fi incepute. Durata de constructie estimata de MTCT este de trei ani.

Pentru autostrada Transilvania se negociaza

Pentru autostrada Brasov-Bors lucrarile ramin blocate pina cind MTCT va ajunge la o intelegere cu compania Bechtel in ceea ce priveste acordarea avansului de 250 de milioane de euro cerut de compania constructoare. „In momentul de fata, se renegociaza contractul la preturile unitare. La semnarea contractului cu Bechtel au fost unele aspecte insuficient analizate si care acum sint renegociate. Speram ca renegocierea sa fie finalizata cit de curind“, a mai spus Iuga. In speranta ca acest contract va fi renegociat astfel incit sa fie avantajos si pentru partea romana, au fost alocate de la bugetul de stat pentru constructia autostrazii Transilvania 100 de milioane de euro. „Au fost alocate 100 de milioane de euro pentru 2006, iar la Ministerul Finantelor Publice se mai afla blocate 100 de milioane de euro, de cind s-a decis renegocierea contractului“, a declarat Laszlo Borbely, ministrul Lucrarilor Publice.