"Este cel mai ieftin proiect dintre alternativele vehiculate de transfer a gazului din zona caspica si din Asia centrala catre piata europeana. Fie ca vorbim despre Southstream, fie ca vorbim de Nabucco, din punct de vedere pret acesta este cel mai competitiv proiect", a declarat Traian Basescu.

Seful statului roman si omologii sai din Azerbaidjan si Georgia, precum si premierul Ungariei au semnat, marti, la Baku, o declaratie comuna de sustinere a proiectului AGRI.

Traian Basescu a spus ca nu este in masura sa prezinte un pret al acestei investitii si a aratat ca proiectul este conceput in trei etape de finalizare a terminalului de la Constanta, fiecare avand cate zece miliarde de metri cubi pe an.

"Pretul este flexibil, cu costuri care vor fi reglate de nevoile de pe piata europeana, dar si de sursele de aprovizionare. Dar este cert ca faza I a proiectului poate fi aprovizionata cu gaz din Azerbaidjan", a mai spus seful statului roman.

Totodata, el a spus ca, dupa ce va fi finalizat studiul de fezabilitate, se va putea discuta si despre finantarea europeana a investitiei.

Citeste si:

"Dupa ce avem studiul de fezabilitate pe masa, putem discuta in mod serios despre finantarea investitiei", a mai spus presedintele Basescu.

El a mai explicat ca cele patru state semnatare ale declaratiei de la Baku isi asuma ducerea studiului pana la nivel de proiect ,dupa care vor fi invitate firme private.

"Terminalele nu se vor numi Aliev, Basescu sau Orban, ci vor fi ale companiilor private. Rolul nostru este sa facem proiectul sa porneasca, sa finalizam pana la nivel de proiect, dupa care sa invitam societatile private", a mai aratat seful statului roman.

Remarca lui Traian Basescu referitoare la denumirea terminalelor l-a determinat pe premierul Ungariei, Viktor Orban, sa dea urmatoarea replica: "Avand in vedere implicarea presedintelui Basescu, terminalul din Ungaria sigur nu se va numi Orban, dar cel de la Constanta ar trebui sa se numeasca Basescu".

Proiectul AGRI (Romania-Georgia-Azerbaijan-Interconnector) vizeaza tranzitul de gaz naturale lichefiat din zona Marii Caspice in Europa, precum si constructia a doua terminale de gaze naturale lichefiate la Tbilisi si portul Constanta.