Studiul, denumit "Cum percep si cum folosesc romanii cardurile de credit?" si realizat de portalul de informatii financiare Finzoom.ro, cu sprijinul companiei furnizoare de credite de consum Cetelem, arata, de asemenea, ca 40% dintre respondenti, posesorii a cel putin un card de credit, au cumparat un astfel de produs pentru a avea niste bani in plus la dispozitie in caz de nevoie si 20% pentru ca aveau nevoie urgenta de o suma suplimentara. Fiecare intrebare a avut raspunsuri multiple.

O pondere de 60% dintre respondenti au macar un cont bancar si un card de debit. Acelasi procent de persoane foloseste cardul de credit de +10 ori/an, 20% de 1-5 ori/an si 15% de 5-10 ori / an. In acelasi timp, 30% au auzit prima oara de un card de credit de la prieteni si alti 30% de pe internet; 25% platesc cu cardul cumparaturile uzuale si doar 16% fac achizitii exclusiv in magazinele partenere unde au beneficii suplimentare si alti 16% doar in situatii de urgenta.

Reprezentantii Finzooom au precizat, de asemenea, ca 60% cunosc beneficiile si reducerile cardurilor pe care le detin, insa 20% nu stiu care sunt acestea si alti 20% nu cred ca au astfel de avantaje pentru cardurile lor. Totodata, 35% urmaresc campaniile promotionale dedicate cardurilor lor, alti 40% sunt uneori atenti la astfel de informatii, insa peste 20% nu sunt interesati de programele oferite de aceste produse.

Jumatate fac achizitii pe internet si jumatate nu, cativa dintre acestia nu au incredere in cumparaturile facute pe internet si alti cativa nu stiu cum sa cumpere online. 60% - 70% stiu ce reprezinta perioada de gratie, cum anume se calculeaza aceasta si cum functioneaza.

Citeste si:

In anii de recesiune 40% au suferit diminuari de venituri (si alti 21% au suferit pierderi de peste 40% din sumele castigate anterior recesiunii). Prin urmare, 34% au redus cheltuielile, 32% au inceput sa-si organizeze bugetul personal, 15% au inceput sa economiseasca si altor 15% le este teama sa ia in aceasta perioada un credit;

Daca ar alege astazi un nou card de credit 70% ar folosi criteriul costurilor, insa 40% sunt interesati de “rate fixe cu dobanda zero” in magazinele partenere, 35% de perioada de gratie, 30% de comisionul de retragere numerar, alti 30% de suma maxima acordata, 25% de elemente de securitate sporita, 24% de cash-back si 18% de optiunea de a face cumparaturi pe internet.

Pentru mai multe informatii studiul integral poate fi consultat in anexa acestui articol.