"Cele mai recente evaluari si analize ale Comisiei Europene subliniaza rolul pe care nivelul scazut al cunostintelor economice, financiare l-a avut in amplificarea impactului crizei globale. Cu toate ca Uniunea Europeana acorda o atentie sporita educatiei financiare in ultimii ani, multe state europene inca nu raspund adecvat la aceasta problema, iar populatia nu detine inca suficiente cunostinte care s-o ajute sa inteleaga serviciile si produsele financiare pentru a lua deciziile corecte", a declarat joi Isarescu la conferinta internationala "Educatia financiara: investitie in viitorul societatii", organizata sub egida Global Money Week de catre Banca Nationala a Romaniei in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale si cu sprijinul Child & Youth Finance International, Junior Achievement Romania si Visa Europe, relateaza Mediafax.

El a reluat informatia potrivit careia, in cadrul unui sondaj realizat de Banca Mondiala despre cunostintele financiare ale populatiei, indicele pentru Romania se situeaza la pozitia 31, pe o scara de la 0 la 100, sub medie.

Totodata, a amintit ca banca centrala si-a asumat, incepand din 2008, o strategie de sustinere a educatiei economico-financiare si a proiectelor care urmaresc distribuirea cat mai larga a informatiilor si principiilor de baza ale economiei pentru educarea tinerilor.
"In aceasta saptamana, sub egida Global Money Week, in toata reteaua editoriala a Bancii Nationale a Romaniei se deruleaza vizite la sediile BNR, la sediul central si in sucursale, prezentari si vizionari de filme privind istoria banilor, elemente de siguranta a bancnotelor. Conferinta de astazi face parte din aceasta suita", a mentionat seful BNR.

In sustinerea discursului, Isarescu a dat exemplul unei "fraze remarcabile" a scriitorului american Alvin Toffler, una dintre cele mai influente voci din domeniul intelectual si cel al afacerilor, care spunea ca "analfabetii secolului XXI nu vor fi cei care nu stiu sa scrie si sa citeasca, ci aceia care nu pot invata, dezvata si reinvata".

Citeste si:

La randul sau, ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, considera ca problematica educatiei financiare a copiilor trebuie abordata dintr-o perspectiva cat mai larga, legata de trecut si prezent, astfel incat elevii sa fie mult mai bine pregatiti sa inteleaga si sa se confrunte cu viitorul, "pentru ca ei au mai mult viitor in fata decat noi".

"Vorbeam in Guvern saptamana trecuta, din nou, pentru ca s-a discutat si cu alte ocazii, despre faptul ca Romania este pe unul dintre ultimele locuri la numarul de firme la mia de locuitori. Pai are legatura cu intelegerea conceptului de bani, si de munca, si de educatie financiara si vom fi in continuare pe ultimul sau ultimele locuri daca nu facem pasi semnificativi toti - noi la scoala, dumneavoastra prin instrumentele pe care le aveti, intr-o maniera integrata - pentru a creste orizontul copiilor de astazi, antreprenorilor de maine", a spus Pricopie.

El a precizat ca tinerii trebuie sa inteleaga ca atunci cand se vorbeste despre bani se vorbeste, de fapt, despre valori, daca sunt asociati cu termenii de "munca", "responsabilitate".